کمک های اولیه برای کبودی چشم 

Shabnam Khesal
چشم کبود در اثر خونریزی در زیر پوست اطراف چشم ایجاد می شود و بیشتر آسیب هایی که باعث چشم کبود می شوند جدی نیستند، اما در برخی موارد ممکن است آسیب جدی تری مانند آسیب داخلی چشم یا شکستگی استخوان های نازک اطراف چشم ایجاد شود. به گزارش مایوکلینیک، در صورت دو دید، کبودی در اطراف هر دو […]
کمک های اولیه برای کبودی چشم 
چشم کبود در اثر خونریزی در زیر پوست اطراف چشم ایجاد می شود و بیشتر آسیب هایی که باعث چشم کبود می شوند جدی نیستند، اما در برخی موارد ممکن است آسیب جدی تری مانند آسیب داخلی چشم یا شکستگی استخوان های نازک اطراف چشم ایجاد شود. به گزارش مایوکلینیک، در صورت دو دید، کبودی در اطراف هر دو چشم (چشم راکونی) یا خونریزی از بینی ممکن است دچار شکستگی جمجمه شده باشید.

برای مراقبت از چشم کبود:

کمي بعد از جراحت كمپرس سرد استفاده کنید. با استفاده از فشار ملایم پک کمپرس سرد یا پارچه پر از یخ را در اطراف چشم خود قرار دهید. مراقب باشید به چشم فشار وارد نکنید برای کاهش ورم، در اسرع وقت پس از آسیب دیدگی محل را سرد کنید و برای یک یا دو روز چند بار این کار را انجام دهید.
مراقب خونریزی باشید. اگر خونریزی در قسمت های سفیدی یا رنگی چشم مشاهده کردید به سرعت به چشم پزشکی مراجعه کنید.
در صورت داشتن مشکلات بینایی (دو دیدی، تیرگی)، درد شدید، کبودی اطراف هر دو چشم یا خونریزی از چشم یا از بینی بلافاصله به چشم پزشکی مراجعه کنید.
کمپرس گرم استفاده کنید. استفاده از کمپرس گرم ممکن است بعد از چند روز که ورم تثبیت شده راهکار مفیدی باشد، بنابراین یک یا دو روز چند بار در روز این کار را تکرار کنید.

مترجم: الهه زارعی

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ