میوه و سبزی های سرشار از آب برای رفع تشنگی درماه رمضان

حسام آرین
با توجه به گرم شدن هوا و فرا رسیدن ماه رمضان و روزه داری دریافت آب کافی برای سالم و متعادل نگه داشتن بدن بسیار مهم است. به گزارش دیلی هاروست اکسپرس، بدن با ارسال سیگنال هایی اعلام تشنگی می کند: تشنه یا گرسنه: برخی اوقات هوس غذایی فقط به دلیل تشنگی است نه گرسنگی. خستگی، مه مغزی: مغز […]

با توجه به گرم شدن هوا و فرا رسیدن ماه رمضان و روزه داری دریافت آب کافی برای سالم و متعادل نگه داشتن بدن بسیار مهم است.

به گزارش دیلی هاروست اکسپرس، بدن با ارسال سیگنال هایی اعلام تشنگی می کند:
تشنه یا گرسنه: برخی اوقات هوس غذایی فقط به دلیل تشنگی است نه گرسنگی.
خستگی، مه مغزی: مغز ما 70 درصد آب دارد، بنابراین کم آبی بدن بر میزان تمرکز تاثیر می گذارد.
گرفتگی عضلات: این علامت می تواند نشانه جدی کمبود مایعات در اطراف عضلات باشد.
یبوست: آیا می دانید نوشیدن مقدار زیادی آب کم هزینه ترین و موثرترین روش منظم نگه داشتن عملکرد دستگاه گوارش است؟
آکادمی ملی علوم نوشیدن حدود 11 لیوان آب برای خانم ها و بیش از 15 لیوان را برای آقایان توصیه می کند. به نظر می رسد این یک کار دلهره آور باشد، اما خبر خوب این است که لازم نیست همه آب مورد نیاز بدن را با نوشیدن آب تامین کنید. در حالی که نوشیدن آب گزینه بسیار مهمی است، اما مواد غذایی بسیار سالمی نیز وجود دارند که مقدار زیادی آب به رژیم غذایی اضافه می کنند، بنابراین این روند خوشمزه و متنوع را پیش بگیرید.

در اینجا فهرستی از میوه ها و سبزی ها آورده شده است که در عین تامین مواد مغذی سالم به بدن در حفظ رطوبت نیز کمک می کنند. این لیست شامل:
توت فرنگی: این میوه خوش رنگ حدود 90 درصد آب دارد، علاوه بر این حاوی ویتامین C، فیبر و آنتی اکسیدان ها است که آن را به یک گزینه عالی در تهیه اسموتی ها، سالادها یا حتی ساندویچ ها تبدیل می کند.
طالبی: یک فنجان طالبی حاوی 90 درصد آب است، همچنین مقدار زیادی فیبر و 120 درصد ویتامین A مورد نیاز بدن را تامین می کند.
هلو: این میوه خوشمزه 90 درصد آب دارد، علاوه بر این سرشار از فیبر است و با خوردن آن احساس سیری در فرد ایجاد می شود. خوردن هلو با پوست آنتی اکسیدان های خوبی برای بدن فراهم می کند.
پرتقال: این میوه نارنجی رنگ علاوه بر داشتن 88 درصد آب سرشار از ویتامین C است. پرتقال آنتی اکسیدان و فیبر دارد که با خوردن آن در فرد حس سیری ایجاد می شود.
خیار: این میوه سبز رنگ و حاضر در 4 فصل حاوی 95 درصد آب است. علاوه بر این، در عین حالی که سرشار از مواد مغذی است یک فنجان آن حاوی 16 کالری است. می توان از خیار در تهیه اسموتی ها، سالادها، سوپ ها، ساندویچ ها استفاده کرد.
کاهو: کاهو سرشار از مواد مغذی و فیبر است و خوردن آن در فرد حس سیری ایجاد می کند و یک فنجان از آن فقط 10 کالری دارد.
کرفس: یک دوم فنجان حاوی کرفس مبارز خوب علیه برخی از بیماری ها در یک وعده یک فنجان آب مورد نیاز بدن را تامین می کند. از ترکیب آن با ماست یا ماست یونانی می توان به عنوان یک میان وعده عالی استفاده کرد.
گوجه فرنگی: یک عدد گوجه فرنگی متوسط یک دوم فنجان آب مورد نیاز بدن را تامین می کند.
بهتر است با خوردن میوه و سبزی های متنوع آب به بدن خود تزریق کنیم و آنها را جایگزین نوشیدنی های مضر کنیم. بازکردن در یخچال و دیدن بطری زیبای آب خنک حاوی برش های خیار یا توت فرنگی باعث افزایش روحیه و تمایل شما برای نوشیدن آب می شود. علاوه براین، خوردن روزانه میوه و سبزی های سرشار از آب رطوبت بدن را حفظ می کند. متخصصان توصیه می کنند روزانه چندین لیوان آب بنوشید، اما این نکته مهم از سوی بسیاری از افراد نادیده گرفته می شود. در حالی که نوشیدن آب مهم است، اما می توان با گنجاندن انواع میوه ها و سبزی های سرشار از آب در رژیم غذایی آب مورد نیاز بدن خود را تامین کرد.
مترجم: الهه زارعی

بیشتر بخوانید:کراتین چیست و عوارض آن کدام است؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ