خوابیدن با موی خیس چه خطراتی دارد؟

حسام آرین
درست مثل بسیاری دیگر از داستان های معروف در گذشته بدون هیچ مدرک و توضیحی گفته می شده خوابیدن با موهای خیس ما را بیمار می کند و به احتمال زیاد ما این هشدار را نیز نادیده گرفته ایم، اما با این کار خود را در معرض خطر بیشتری قرار داده ایم.

درست مثل بسیاری دیگر از داستان های معروف در گذشته بدون هیچ مدرک و توضیحی گفته می شده خوابیدن با موهای خیس ما را بیمار می کند و به احتمال زیاد ما این هشدار را نیز نادیده گرفته ایم، اما با این کار خود را در معرض خطر بیشتری قرار داده ایم.

خوابیدن با موهای خیس

برای جلوگیری از هیاهوی صبحگاهی بسیاری از ما ترجیح می دهیم شب ها دوش بگیریم، اما از آنجا که بیش از حد خسته هستیم یا به دلیل تنبلی از خشک کردن موهای خود خودداری می کنیم. آیا این اتفاق تا به حال برای شما رخ داده است؟ اگر پاسخ شما بله است ادامه مطلب را بخوانید. به گزارش تایمزسوفاندیا، خوابیدن با موهای خیس منجر به بروز چند مشکل می شود:

خوابیدن با موهای خیس منجر به شکستگی مو می شود

رژیم غذایی نه چندان سالم و میزان شدید آلودگی هوا از قبل به اندازه کافی به موهای ما آسیب رسانده است. هنگامی که با موهای خیس می خوابیم هم منجر به شکستگی بیشتر آنها می شود زیرا مو هنگام رطوبت ضعیف تر و آسیب پذیرتر است. هنگام خواب و چرخش سر روی بالش اصطکاک باعث خرد شدن موهای مرطوب و خیس می شود.

خوابیدن با موی خیس شما را بیمار می کند

اگر با موهای خیس زیر باد کولر می خوابید یا در فصل سرد زمستان قبل از خواب موهای خود را خشک نمی کنید احتمال بیماری در شما افزایش می یابد.

خوابیدن با موی خیس باعث صرف زمان بیشتری برای حالت دادن به موها می شود

هنگام خوابیدن با موهای خیس تصور نمی کنید صبح روز بعد از بیدار شدن موهای شما چه شکلی می شود. این اتفاق باعث می شود تا روز بعد زمان بیشتری را برای حالت دادن به موهای خود صرف کنید.

بیشتر بخوانید:بهترین روش استفاده از آلوئه ورا برای صورت

سیستم ایمنی بدن را ضعیف می کند

خوابیدن با موهای خیس باعث ضعیف شدن سیستم ایمنی بدن می شود و شما را مستعد ابتلا به سرماخوردگی و ویروس آنفولانزا می کند.

خوابیدن با موهای خیس منجر به رشد باکتری می شود

ترکیب گرما و آب منجر به رشد سریع باکتری ها می شود، بنابراین تصور کنید هنگام خواب و موهای مرطوب روی بالش باعث رشد چه مقدار باکتری روی آن می شود. گرما و آب حاصل از موهای شما زمینه مناسبی برای تولید باکتری و کپک است و تغییر روکش های بالش به جلوگیری از این امر کمکی نخواهد کرد زیرا آب و گرما به خود بالش نفوذ می کنند.

بیشتر بخوانید:مضرات لاک و مواد آرایشی ناخن از دیدگاه پزشکی

خوابیدن با موی خیس باعث تولید شوره سر می شود

گرما و رطوبت می تواند باکتری های موجود در سر را چند برابر کرده و منجر به شوره سر مو شوند، همچنین خوابیدن با موهای خیس باعث حذف روغن طبیعی از موها و خشک شدن آنها می شود. ترکیبی از باکتری ها و از بین رفتن روغن های طبیعی مو باعث می شود پوست سر بیشتر در معرض شوره قرار بگیرد.

خوابیدن با موی خیس آکنه ایجاد می کند

اگر بالش پر از باکتری باشد به احتمال زیاد بزودی با آکنه درست و پنجه نرم خواهید کرد، بنابراینتوصیه می شود قبل از خواب موهای خود را خشک کنید.

چه کاری می توانید انجام دهید؟

– موهای خود را 2 تا 3 ساعت قبل از خواب بشویید تا زمان کافی برای خشک کردن آنها داشته باشید.
– اگر موهایتان را شب می شوید آنها را خشک کنید.
– روی یک بالش ابریشمی بخوابید زیرا با کاهش اصطکاک از شکستن مو جلوگیری می کند.
مترجم: الهه زارعی

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ