از بین بردن موهای زائد با لیزر چه عوارضی دارد؟

سمانه حسنی
یکی از دغدغه‌های مهم افراد، نظافت شخصی و از بین بردن موهای زائد است. روش‌های قدیمی مانند اصلاح با تیغ، موم و بند، درد بسیاری دارند و فقط برای چند روز شما را از شر موهای زائد خلاص می‌کنند. بهره‌گیری از روش‌های بدون درد همراه با اثر طولانی مدت برای افرادی که در پی حذف […]

یکی از دغدغه‌های مهم افراد، نظافت شخصی و از بین بردن موهای زائد است. روش‌های قدیمی مانند اصلاح با تیغ، موم و بند، درد بسیاری دارند و فقط برای چند روز شما را از شر موهای زائد خلاص می‌کنند. بهره‌گیری از روش‌های بدون درد همراه با اثر طولانی مدت برای افرادی که در پی حذف همیشگی موهای زائد هستند، بسیار اهمیت دارد. به‌همین دلیل است که حذف موهای زائد با لیزر در سالیان اخیر به محبوبیت فراوانی رسیده است. اما آیا می‌دانید از بین بردن موهای زائد با لیزر چه عوارضی دارد؟ برای رسیدن به این پاسخ، پیشنهاد می‌کنیم این مقاله را مطالعه کنید.

عوارض لیزر موهای زائد و سرطان؛ این باور چقدر حقیقت دارد؟

پیش از پاسخ به این سوال، بهتر است با فناوری لیزر آشنا شویم. Laser ها در اصل اشعه‌های نور با قدرت بالا هستند که به قسمت‌های دارای موی بدن تابانده می‌شوند. با نفوذ اشعه‌های نور به فولیکول و پیاز مو، ریشه‌ها می‌سوزند؛ بنابراین موهای زائد امکان رشد مجدد نخواهند داشت. هرچند ماه یک‌بار برای جلوگیری از رویش مجدد پیاز مو، باید استفاده از لیزر را تمدید کرد. به‌همین دلیل است که این راه، بهترین روش برای از بین بردن موهای زائد است.

اینکه عده‌ای از افراد به‌دلیل مطالعه کم تصور می‌کنند که استفاده از لیزر سرطان‌زا است، تفکری بسیار نادرست است. زیرا علاوه‌بر رفع موهای زائد، برای حذف خال، زگیل، لکه‌های پوستی و موارد درمانی دیگر نیز از تکنولوژی لیزر استفاده می‌شود. همچنین سازمان غذا و دارو FDA بی‌خطر بودن و امنیت استفاده از لیزر حذف موهای زائد را تضمین کرده است. درصورتی که دستگاه‌های لیزر اصل و معتبر باشند، نه‌تنها مشکلی برای زیباجویان پیش نمی‌آید، بلکه باعث شفافیت و شادابی پوست نیز خواهد شد.

معرفی راه‌های کاهش عوارض لیزر

نظافت بدن یکی از مسائل مهمی است که افراد باید به آن اهمیت دهند. حذف موهای زائد مخصوصا در قسمت بیکینی نه‌تنها باعث حفظ نظافت و پاکیزگی می‌شود، بلکه از انتقال بسیاری از بیماری‌ها جلوگیری می‌کند. اگر سوال عوارض لیزر بیکینی چیست ذهنتان را مشغول کرده؛ در ادامه پاسختان را می‌دهیم.

به طورکلی انجام لیزر در برخی افراد با پوست‌های حساس موجب التهاب و قرمزی می‌شود. این قضیه در نقاط حساس بدن مانند بیکینی بیشتر اتفاق می‌افتد. استفاده از پک‌های یخ و پماد‌های درمانی که پزشک معالج تجویز می‌کند، پس از انجام لیزر باعث رفع این موارد خواهد شد.

باورهای غلط و نکات قبل از انجام لیزر موهای زائد

در ادامه بررسی و پاسخ به سوال «از بین بردن موهای زائد با لیزر چه عوارضی دارد؟»، مجددا عنوان می‌کنیم که این روش هیچ‌گونه پیامد منفی ندارد. استفاده از لیزر برخلاف روش‌های قدیمی، موها را از ریشه و برای همیشه از بین می‌برد. برخی از باورهای غلط رایج درباره انجام لیزر به‌شرح زیر است:

  • آسیب به غدد لنفاوی زیر بغل: نور لیزر هنگام از بین بردن موهای زیر بغل در عمق چند میلی‌متری پوست تابیده می‌شود. غدد عرقی در قسمت عمیق‌تر قرار دارند و امکان رسیدن اشعه لیزر به آن‌ها وجود ندارد.
  • ایجاد ناباروری: این باور نیز به‌دلیل کم بودن انرژی اشعه‌های لیزر رد می‌شود.
  • ایجاد سوختگی و تغییر رنگ پوست: با انجام مشاوره با پزشکان مجرب و انتخاب دستگاه لیزر متناسب با تایپ پوستی، هیچ‌گونه سوختگی و تغییر پوست اتفاق نمی‌افتد.
  • اثبات نشدن بی‌خطری آن: سازمان غذا و دارو (FDA) لیزرهای بی‌خطر و مورد تأیید خود را به کشورهای جهان عرضه کرده‌است. پیش از انتخاب کلینیک برای رفع موهای زائد، از مورد تأیید بودن لیزرهای آن مجموعه مطلع شوید.
  • بیشتر شدن موهای زائد: این نظریه به‌کلی رد شده است. بلکه لیزرها با تخریب فولیکول مو، از رشد موهای زائد در آینده جلوگیری می‌کنند.

فراموش نکنید که هر فرد با تایپ پوستی و نوع ضخامت موی منحصربه‌فرد خود مجاز به استفاده از لیزر متناسبی است. پیش از مراجعه به کلینیک‌های لیزر و رفع موهای زائد، حتما با پزشک معالج خود مشورت کنید و آزمایش‌های خواسته شده را انجام دهید.

مزایای انجام لیزر برای از بین بردن موهای زائد

انجام لیزر موهای زائد مزایای فراوانی دارد. مدیران کلینیک‌های زیبایی باید پیش از مراجعه به نمایندگی‌های  فروش دستگاه لیزر موهای زائد مواردی را مدنظر قرار دهند. به‌طور مثال، دستگاه‌های لیزر باید برحسب نوع پوست، رنگ پوست و ضخامت موها خریداری شوند. قطعا هر کلینیک زیبایی که دستگاه‌های متنوع‌تری داشته باشد، مراجعین بیشتری نیز خواهد داشت.

پس از رفع موهای زائد به‌وسیله لیزر، تفاوت محسوسی را احساس خواهید کرد. پس از لیزر پوست بدن روشن‌تر می‌شود، لطافت و نرمی روی پوست ایجاد می‌شود و از همه مهم‌تر، با از بین رفتن فولیکول مو، موهای زائد مجددا رشد نخواهند کرد.

انجام جلسات لیزر موهای زائد با دستگاه‌های پیشرفته آفا

در این مقاله با معرفی مزایای انجام لیزر، به سوال «از بین بردن موهای زائد با لیزر چه عوارضی دارد؟» پاسخ دادیم. اکنون شما می‌توانید با خیالی آسوده به مراکز زیبایی مراجعه کنید و با روش‌های مدرن برای رفع موهای زائد بدن خود اقدام کنید. لطافت و شفافیت پوست و بدون درد بودن لیزر از جمله مواردی است که پس از انجام لیزر ایجاد می‌شوند.

شرکت آفتاب فروزان آریا (آفا) با بیش از ۱۵ سال سابقه فروش انواع دستگاه‌های لیزر درمانی، زیبایی و سایر وسایل پزشکی، بهترین و پیشرفته‌ترین تجهیزات را عرضه می‌کند. برای آشنایی با انواع لیزرها و انتخاب لیزر متناسب با تایپ پوستی و ضخامت موهای خود با کارشناسان مجرب آفا تماس بگیرید. شماره تماس 02188107070 پل ارتباطی میان شما مشاوران آفا است. در صورت تمایل می‌توانید به وب‌سایت رسمی آفا به نشانی  afateb.com مراجعه کنید.

 

 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ