چگونه پوست شفافی داشته باشیم + روش‌های خانگی

سمانه حسنی
امروزه به دلیل سبک زندگی اشتباه و قرارگیری در معرض آلودگی هوا و اشعه‌های مضر خورشید، داشتن پوست سالم به عنوان یک چالش مهم برای بسیاری از افراد تبدیل شده است. به کارگیری لوازم آرایشی به دلیل این که به همراه ترکیبات شیمایی و افزودنی‌های مضر است، می‌تواند سلامت پوست را تهدید کند. در این […]
امروزه به دلیل سبک زندگی اشتباه و قرارگیری در معرض آلودگی هوا و اشعه‌های مضر خورشید، داشتن پوست سالم به عنوان یک چالش مهم برای بسیاری از افراد تبدیل شده است. به کارگیری لوازم آرایشی به دلیل این که به همراه ترکیبات شیمایی و افزودنی‌های مضر است، می‌تواند سلامت پوست را تهدید کند. در این مقاله می‌خواهیم در مورد شیوه‌های روشن شدن پوست با روش‌های خانگی صحبت کنیم.

چگونه پوست شفافی داشته باشیم

زیبایی پوست به عنوان یکی از اصلی‌ترین چالش‌های بانوان در رسیدن به ظاهر ایده‌ال است. خانم‌هایی که می‌خواهند ظاهر جذاب‌تری داشته باشند باید به پوست خود رسیدگی کنند. سفید و شفاف شدن پوست با روش‌های خانگی امکان پذیر است که در این مقاله به مهم‌ترین آنها می‌پردازیم:

استفاده از آب لیمو

لیمو به عنوان یکی از میوه‌های سرشار از ویتامین سی شناخته می‌شود که برای حفظ سلامت پوست مفید است. استفاده از آب لیمو به دلیل مواد مغذی که دارد، باعث کاهش تولید ملانین شده و سلامت پوست را تضمین می‌کند. این میوه با تولید کلاژن خاصیت کشسانی پوست را افزایش می‌دهد. آب لیمو حاوی سیتریک اسید است که به عنوان یک لایه بردار عمل کرده و سلول‌های مرده پوست را به شکل کامل از بین می‌برد. همچنین خانم‌هایی که از لک‌های پوستی رنج می‌برند بهتر است از آب لیمو برای درمان جوش، آکنه و لک استفاده کنند. آب لیمو به تنهایی و یا به همراه مواد دیگر به عنوان ماسک صورت قابل استفاده است.

ماسک ماست و عسل

ماست به دلیل داشتن آنزیم‌های روشن کننده، برای پوست صورت بسیار مفید است. با ترکیب ماست و عسل می‌توان به آسانی جای خوش و زخم را از بین برد. از سوی دیگر ترکیب ماست و عسل باعث ایجاد خاصیت آنتی باکتریال خواهد شد. افراد می‌توانند با ترکیب این دو ماده به راحتی یک ماست فوق العاده قوی را تهیه کنند. استفاده از ماست پرچرب اثربخشی بیشتری نسبت به ماست‌های معمولی دارد.  

ماسک پاپایا و عسل

پاپایا یکی از خوراکی‌های خوشمزه است که فواید بسیار زیادی برای پوست دارد. این ماده حاوی آنزیم‌های مختلف نظیر پاپائین و آلفا هیدروکسی اسید است. ترکیب موجود در پاپایا به عنوان یک لایه‌بردار طبیعی پوست عمل کرده که باعث از بین بردن سلول‌های مرده می‌شود. خانم‌هایی که قصد دارند تا پوست صورت شفاف و درخشانی داشته باشند می‌توانند ماسک پاپایا و عسل را تهیه کرده و در طول روز از آن استفاده کنند.

استفاده از زردچوبه

زردچوبه علاوه بر این که یک ادویه بسیار محبوب است، به عنوان یک لایه‌بردار طبیعی نیز شناخته می‌شود. زردچوبه سرشار از آنتی اکسیدان و ویتامین سی است که می‌تواند روند تخریب سلول‌های پوستی را کم کرده که این امر باعث روشن‌تر شدن پوست صورت می‌شود. افراد برای تهیه ماسک زردچوبه می‌توانند از ترکیب آرد، شیر و عسل استفاده کنند. ماده خمیری به دست آمده زمانی که به مدت 20 دقیقه بر روی پوست صورت قرار بگیرد، اثربخشی بسیار بالایی دارد.

ژل آلوئه‌ورا

آلوئه‌ورا یکی از مواد مهمی است که در تولید محصولات آرایشی و بهداشتی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این گیاه دارای ویتامین C، A و E است که علاوه بر تغذیه پوست به عنوان یک لایه‌بردار عمل می‌کند. استفاده از ماسک آلوئه‌ورا و شکر قهوه‌ای باعث می‌شود تا سلول‌های مرده پوست به صورت کامل از بین برود. خانم‌هایی که قصد دارند تا از مواد طبیعی برای روشن کنندگی پوست خود استفاده کنند، بهتر است ماسک آلوئه‌ورا را تهیه کرده و بر روی پوست صورت خود قرار دهند.

کدو تنبل

شاید جالب باشد بدانید که کدو تنبل منبع غنی آنتی‌اکسیدان است که باعث لایه‌برداری پوست می‌شود. این خوراکی خوشمزه از ویتامین‌های C، A و E تشکیل شده است که باعث شفاف شدن پوست صورت می‌شود. مصرف کدو تنبل و استفاده از ماسک می‌تواند اثر زیادی بر روی سلامت پوست صورت داشته باشد.

جمع بندی

رسیدن به شفافیت پوست از طریق استفاده از روش‌های خانگی و تهیه ماسک‌های طبیعی امکان پذیر است. در این مقاله در مورد شیوه‌های خانگی روشن کردن پوست صورت مطالب جالب توجهی بیان شده است. در صورتی که بخواهید در مورد سلامت پوست و زیبایی بیشتر بدانید، می‌توانید به وب سایت ساناپرس مراجعه کنید. ساناپرس یک رسانه کامل برای سبک زندگی است که بهترین آموزش‌ها را در خود جای داده است. در صورت تمایل برای مشاهده وب سایت کافی است به آدرسsanapress.ir  مراجعه کنید.
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ