قرص ویتامین سی بهتر است یا قرص جوشان؟

سمانه حسنی
چکیده : قرص جوشان ویتامین سی و قرص ویتامین سی دو نوع مکمل بسیار محبوب برای تامین ویتامین سی مورد نیاز بدن است که بسیاری از افراد با مراجعه برای خرید مکمل ویتامین سی ، به این فکر می‌کنند که قرص ویتامین سی بهتر است یا قرص جوشان؟   همه ما هربار که دچار سرماخوردگی می‌شویم، […]

چکیده : قرص جوشان ویتامین سی و قرص ویتامین سی دو نوع مکمل بسیار محبوب برای تامین ویتامین سی مورد نیاز بدن است که بسیاری از افراد با مراجعه برای خرید مکمل ویتامین سی ، به این فکر می‌کنند که قرص ویتامین سی بهتر است یا قرص جوشان؟   همه ما هربار که دچار سرماخوردگی می‌شویم، نخستین چیزی که به ما توصیه می‌شود این است که حتماً میوه‌های حاوی ویتامین سی مصرف کنیم. به همین خاطر است که لیمو شیرین به عنوان یک سلاح طبیعی برای مبارزه با ویروس سرماخوردگی به حساب می‌آید. در بسیاری از موارد دیگر نیز مصرف ویتامین سی بسیار توصیه می‌شود. به عنوان مثال برای داشتن پوستی شاداب و باطراوت، استفاده از ویتامین سی می‌تواند یک پیشنهاد عالی باشد. شما چه کاربردهای دیگری را برای ویتامین سی شنیده‌اید؟ به نظر شما ویتامین سی چگونه این موارد را بر بدن ما اعمال می‌کند؟ در این مقاله به قرص جوشان ویتامین سی یا قرص ویتامین سی خواهیم پرداخت تا بهترین آن‌ها را از میان محصولات داروخانه داروچی انتخاب کنیم. همراه ما باشید.

فواید مصرف ویتامین سی

ویتامین سی یکی از پرکاربردترین ویتامین‌ها در بدن ماست که از طریق خوراکی‌ها جذب می‌شود. باید بدانید که مقدار ویتامین‌ها اگر چه در بدن بسیار کم است، اما نقش پررنگی در سلامتی دارند. به همین خاطر است که مصرف قرص‌های مکمل که ویتامین‌ها را شامل می‌شوند، توسط اغلب متخصصین توصیه شده است. ویتامین سی یک ویتامین محلول در آب است و روزانه توسط طیف وسیعی از خوراکی‌ها وارد بدن ما می‌شود. عملکرد آن نیز بر بسیاری از سیستم‌های بدن تأثیرگذار بوده و می‌تواند آن‌ها را بهبود ببخشد. چند مورد از فواید ویتامین سی در ادامه نام برده شده‌اند:
  • ویتامین c در تقویت سیستم ایمنی بدن نقش دارد و به همین دلیل است که می‌تواند با سرماخوردگی و آنفولانزا مبارزه کند.
  • ویتامین c در زیبایی، شادابی و طراوت پوست نقش دارد؛ چرا که کلاژن‌سازی یکی از ویژگی‌های آن است. در بسیاری از محصولات مراقبت از پوست نیز می‌توان ردی از ویتامین سی را دید.
  • همان طور که می‌دانید رادیکال‌های آزاد می‌توانند مشکلاتی را در سیستم بدن ایجاد کنند. ویتامین سی با رادیکال‌های آزاد مبارزه کرده و به این طریق به حفاظت از بدن کمک خواهد کرد.
  • ویتامین سی می‌تواند به جذب سایر مواد معدنی مانند آهن در بدن نیز کمک کند.
  • ویتامین سی به واسطه ویژگی‌های متعدد خود در درمان سرطان، مبارزه با نقرس و مواردی از این دست نیز نقش خواهد داشت.
حال با وجود این همه مزیتی که برای ویتامین سی بیان می‌کنیم، گاهی ممکن است مقدار ویتامین سی دریافتی توسط بدن نسبت به مقدار مورد نیاز کمتر باشد. در این صورت باید از عوامل کمکی مانند قرص جوشان ویتامین سی یا قرص ویتامین سی استفاده کنید‌. در ادامه انواع این قرص‌های کمکی معرفی شده‌اند.

انواع قرص ویتامین سی

قرص ویتامین c که جزو مکمل پوست ، مو و زیبایی و مکمل تقویت کننده سیستم ایمنی بدن قررار می‌گیرد در انواع گوناگون تولید می‌شود تا افراد مختلف بسته به ذائقه و سلیقه خود بتوانند آن‌ها را انتخاب کنند و ویتامین مورد نیاز را به بدن برسانند. هر یک از این انواع قرص جوشان ویتامین C یا قرص ویتامین سی در داروخانه داروچی به فروش می‌رسند که می‌توانید به صورت آنلاین، آن‌ها را سفارش دهید. مهم این است که بهترین مورد را از میان آن‌ها بر اساس وضعیت خودتان انتخاب کنید.

قرص ویتامین سی

قرص ویتامین سی یکی از انواع پر طرفدار روش‌های جذب ویتامین است که توسط بسیاری از افراد مورد استفاده قرار می‌گیرد. این قرص نیز مانند تمام قرص‌های دیگری که مصرف می‌کنید، به کمک آب خورده می‌شود و پس از مدتی اثر آن‌ها در بدن مشاهده خواهد شد. به عنوان مثال خواهید دید که انرژی شما در طول روز افزایش پیدا کرده، پوست صورتتان رفته رفته جوان‌تر شده و سیستم ایمنی بدنتان نیز مقاوم‌تر می‌شود. برندهای گوناگونی اقدام به تولید و قرص ویتامین سی کرده‌اند که هم ایرانی و هم خارجی‌شان را می‌توانید از داروچی تهیه کنید.

قرص جوشان ویتامین سی

قرص جوشان ویتامین C از دیگر روش‌های دریافت ویتامین است که تفاوت‌هایی با قرص معمولی دارد. قرص‌های جوشان ابعادی بزرگتر از قرص معمولی دارند و عموما در استوانه‌های پلاستیکی در انواع ۱۰ یا ۲۰ عددی یا بیشتر عرضه می‌شوند. برای مصرف این قرص‌ها کافی است یک عدد را درون مقداری آب آشامیدنی بیندازید.‌ خواهید دید که قرص شروع به جوشش می‌کند؛ تا جایی که کاملاً درون آب حل شده و اثری از قرص باقی نماند. به این ترتیب می‌توانید این نوشیدنی را به عنوان یک لیوان ویتامین سی مفید و مغذی استفاده کنید. نکته مثبت این قرص‌ها طعم‌دار بودن آن‌هاست. قرص جوشان ویتامین سی یا قرص ویتامین سی اغلب با طعم پرتقال یا لیمو تولید می‌شود و می‌تواند لذت نوشیدن یک لیوان نوشیدنی خوش طعم را نیز به شما هدیه کنند.

قرص جویدنی ویتامین سی

قرص جویدنی ویتامین c نیز یکی دیگر از راه‌های دریافت ویتامین سی مورد نیاز برای بدن است که عده‌ای از افراد به آن علاقمندند. قرص‌های جویدنی در طعم‌های مختلف با افزودنی‌های مجاز تولید می‌شوند تا ضمن تامین ویتامین سی مورد نیاز، حس و حال خوبی را نیز از جویدن آن‌ها داشته باشید. عمدتاً این قرص‌ها به خوشبو شدن دهان نیز کمک می‌کنند و در انواع طعم‌های توت فرنگی، پرتقال، بلوبری و … وجود دارند.

قرص جوشان ویتامین سی یا قرص معمولی؟

یکی از سوالاتی که ممکن است برای شما نیز ایجاد شود این است که قرص جوشان ویتامین سی یا قرص ویتامین سی، کدام یک برای ما بهتراند؟ باید بدانید که انتخاب هر یک از این‌ها به وضعیت و شرایط خودتان بستگی دارد. همچنین در مصرف هر کدام باید مواردی که در ادامه گفته می‌شوند را در نظر داشته باشید.

فواید قرص جوشان ویتامین سی

قرص جوشان ویتامین سی یا قرص ویتامین سی، هرکدام فوایدی دارند که باید با توجه به آن‌ها بهترین مورد را انتخاب کرد. مثلاً اگر بلع قرص معمولی برایتان سخت است، می‌توانید از قرص جوشان استفاده کنید؛ چرا که در آب حل می‌شود و نیازی به بلع یک جسم جامد را نخواهید داشت. در مقابل عده‌ای از افراد طعم قرص جوشان را دوست ندارند و ترجیح می‌دهند از قرص معمولی استفاده کنند. از سوی دیگر جذب قرص جوشان در بدن بهتر از قرص معمولی صورت می‌گیرد؛ بنابراین ویتامین سی بیشتری را در اختیار بدنتان قرار می‌دهد. با این حال زیاده‌روی در مصرف آن به دلیل وجود نمک می‌تواند فشار خون را افزایش دهد. همچنین بروز مشکلات گوارشی نظیر درد معده از دیگر عوارض قرص‌های جوشان است که در صورت زیاده‌روی بروز پیدا می‌کنند. با این توضیحات از میان قرص جوشان ویتامین سی یا قرص ویتامین سی انتخاب بر عهده شماست.

کلام آخر

پس از آن که مزایا و معایب قرص جوشان ویتامین سی یا قرص ویتامین سی را مورد بررسی قرار دادید، می‌توانید آن‌ها را با چند کلیک از داروخانه داروچی سفارش دهید. دسترسی به دنیایی از محصولات نظیر انواع ویتامین سی در این داروخانه مجازی برایتان فراهم است.   برچسب ها : فواید قرص جوشان سی
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ