آنزیم تراپی صورت: روشی منحصر به فرد برای جوانسازی پوست

نادر سیاسی
اگر برای بهبود پوست خود به فکر درمان با آنزیم تراپی هستید، قبل از رزرو اولین جلسه، نکاتی وجود دارد که باید بدانید. در این مقاله، به بررسی آنزیم تراپی صورت، مزایای آن و نحوه عملکرد آن می پردازیم. آنزیم تراپی چیست؟ آنزیم تراپی صورت یک روش درمانی صورت با نتایج قابل توجه است که […]

آنزیم تراپی صورت اگر برای بهبود پوست خود به فکر درمان با آنزیم تراپی هستید، قبل از رزرو اولین جلسه، نکاتی وجود دارد که باید بدانید. در این مقاله، به بررسی آنزیم تراپی صورت، مزایای آن و نحوه عملکرد آن می پردازیم.

آنزیم تراپی چیست؟

آنزیم تراپی صورت یک روش درمانی صورت با نتایج قابل توجه است که از آنزیم‌های گیاهی برای لایه برداری سلول‌های مرده پوست و تولید سلول‌های جدید پوست استفاده می‌کند. معمولا آنزیم تراپی در قالب یک برنامه شش جلسه‌ای ارائه می‌شود که به شما پوستی درخشان و جوان هدیه می‌دهد. جلسات این برنامه به طور ایده‌آل به صورت هفتگی برگزار می‌شوند. با این حال، برای افراد مبتلا به آکنه که پوستشان حساس‌تر است، می‌توان جلسات را هر دو هفته یکبار انجام داد تا از تحریک بیش از حد پوست جلوگیری شود. در طول هر جلسه ۴۵ دقیقه‌ای، آنزیم‌ها روی صورت، گردن و شانه‌ها اعمال می‌شوند.

مزایای درمان با آنزیم

از مزایای کلی آنزیم تراپی می‌توان به دستیابی پوستی نرم‌تر، صاف‌تر، کاهش خطوط ریز و بهبود رنگ پوست اشاره کرد. به دلیل ماهیت ملایم آن و انواع درمان‌های آنزیمی موجود، آنزیم تراپی برای اصلاح بسیاری از شرایط از جمله آکنه، علائم پیری، پوست آسیب دیده یا بیش از حد حساس، آسیب ناشی از آفتاب، پسوریازیس، اگزما و روزاسه مفید است. علاوه بر بهبود ظاهر و احساس پوست شما پس از درمان، آنزیم تراپی برای اصلاح پوست در سطح سلولی نیز عملکرد خوبی دارد.
  • روشن شدن پوست: به لطف آنزیم‌های به‌کار رفته، خون تازه، اکسیژن و مواد مغذی به ناحیه پمپاژ می‌شوند و پوستی درخشان‌تر و مرطوب‌تر به شما می‌دهند.
  • سم زدایی: بخش اساسی از آنزیم تراپی، ارتباط آن با سیستم لنفاوی برای تحریک سم زدایی است. این فرآیند به خلاص شدن از شر سلول‌های مرده پوست و سموم انباشته شده در پوست شما کمک می‌کند و آن را تازه و تمیزتر از همیشه می‌کند.
  • سد دفاعی قوی‌تر پوست: آنزیم تراپی هم عضلات صورت و هم ساختار پوست شما را تقویت می‌کند و یک سد دفاعی قوی‌تر پوستی را برای اطمینان از محیطی سالم برای سلول‌هایتان ایجاد می‌کند.
  • سفت شدن پوست: با آنزیم تراپی تولید کلاژن افزایش می‌یابد. کلاژن نقش مهمی در ساختار پوست شما دارد و به کاهش علائم اولیه پیری کمک می‌کند.

آماده سازی برای درمان با آنزیم

درمان با آنزیم، روشی ایمن و ملایم برای جوانسازی و شادابی پوست شماست. برخلاف بسیاری از روش‌های درمانی دیگر، این روش هیچ‌گونه عوارض جانبی جدی به همراه ندارد و نیازی به آماده‌سازی یا دوره نقاهت طولانی بعد از درمان نیست. برای اینکه بهترین نتیجه را از آنزیم تراپی خود بگیرید، چند نکته ساده را در نظر داشته باشید:
  • آرایش نکنید: تا حد امکان، از 24 تا 48 ساعت قبل از درمان، آرایش نکنید. این کار به تمیز ماندن منافذ پوست شما کمک می‌کند و به آنزیم‌ها اجازه می‌دهد تا به طور موثر عمل کنند.
  • از آفتاب دوری کنید: در 24 ساعت قبل از درمان، از قرار گرفتن در معرض نور مستقیم خورشید و تخت‌های برنزه کننده خودداری کنید. این امر از آسیب دیدن آنزیم‌ها در حین درمان توسط اشعه UV جلوگیری می‌کند.
  • مراقب زخم‌ها و آفتاب‌سوختگی‌ها باشید: اطمینان حاصل کنید که در نواحی تحت درمان زخم باز یا آفتاب‌سوختگی وجود ندارد. این ضایعات پوستی ممکن است در اثر فعالیت آنزیم‌ها بیشتر ملتهب شوند.
قبل از انجام آنزیم تراپی برای انجام یک آنالیز دقیق پوست به متخصص پوست مراجعه کنید. این کار به متخصص آنزیم تراپی پوست کمک می‌کند تا نوع و وضعیت پوست شما را به طور کامل بررسی کند و بهترین ماسک آنزیمی را برای نیازهای منحصر به فرد شما انتخاب کند. انواع مختلفی از ماسک‌های آنزیمی وجود دارد که هر کدام برای رفع مشکلات خاص پوستی طراحی شده‌اند. با انجام آنالیز پوست، مواد آنزیم تراپی ایده‌آل برای نوع پوست برای رسیدن به بهترین نتایج توسط پزشک برای شما انتخاب می‌شود. برخی از افراد ممکن است در طول آنزیم تراپی احساس اضطراب یا کلاستروفوبیا داشته باشند. در طول جلسه آنالیز پوست، حتماً به درمانگر خود اطلاع دهید که آیا از این مشکلات رنج می‌برید یا خیر. در این صورت، پزشک می‌تواند شرایط لازم را برای ایجاد تجربه‌ای آرامش‌بخش و لذت‌بخش برای شما فراهم کند.

در طول آنزیم تراپی چه انتظاری باید داشت؟

در طول آنزیم تراپی، می‌توانید روی یکی از تخت‌های ماساژ راحت دراز بکشید و استراحت کنید. درمانگر شما در طول فرآیند در کنار شما خواهد بود تا از آرامش و آسایش شما اطمینان حاصل کند. در حالی که آنزیم‌ها کار خود را انجام می‌دهند، می‌توانید از یک پد درمانی مراقبت از پا یا درمان دست و پا با پارافین داغ لذت ببرید و استرس و تنش را از خود دور کنید. درمانگر شما آنزیم‌ها را در همان اتاق فعال می‌کند تا از تاثیرگذاری کامل آنها بر روی پوستتان اطمینان حاصل شود. سپس آنزیم‌ها به طور ظریف بر روی صورت، گردن و دکلته شما اعمال می‌شوند تا به تمام نواحی مورد نیاز نفوذ کنند. در طول 45 دقیقه از درمان، ممکن است احساس نبض مانند ضعیفی کنید. این اثر آنزیم‌ها در حین کار است که به گردش خون و اکسیژن در سلول‌های شما کمک می‌کند. ممکن است احساس کنید که ماسک مانند بتن سفت می‌شود و کمی فشار رو به پایین ایجاد می‌کند. این امر طبیعی است و به دلیل فعالیت آنزیم‌ها و نفوذ آنها به لایه‌های زیرین پوست شما رخ می‌دهد.

بعد از آنزیم تراپی پوست

پس از پایان آنزیم تراپی پوست، درمانگر شما از حوله‌های گرم برای برداشتن ماسک به طور ملایم استفاده می‌کند. سپس برای آبرسانی عمیق پوست و حفظ رطوبت آن، از یک مرطوب‌کننده استفاده می‌شود. به دلیل افزایش گردش خون در حین درمان، ممکن است دچار "پوشش رگه‌ای" شوید. این حالت به ظاهر شدن رگ‌های خونی ظریف نزدیک سطح پوست شما اشاره دارد. این عارضه موقتی است و معمولاً طی 24 تا 48 ساعت به طور کامل از بین می‌رود. در صورت تمایل می‌توانید برای پوشاندن موقت رگ‌های خونی آرایش سبک داشته باشید.
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ