چه عواملی باعث افزایش ماندگاری بوتاکس می شود؟

alodoctoradmin2
مینا دادگر دکترای حرفه ای – پزشکی نوشت: افزایش سن و ظاهر شدن چین و جروک بر روی صورت افراد به دنبال راهی برای رفع چین و چروک پوستی خود و جوان سازی صورت هستند. بوتاکس جزو روش های پرطرفدار و کم هزینه تر نسبت به بقیه روش ها می باشد. این عمل به صورت […]

مینا دادگر دکترای حرفه ای – پزشکی نوشت: افزایش سن و ظاهر شدن چین و جروک بر روی صورت افراد به دنبال راهی برای رفع چین و چروک پوستی خود و جوان سازی صورت هستند. بوتاکس جزو روش های پرطرفدار و کم هزینه تر نسبت به بقیه روش ها می باشد.

این عمل به صورت سرپایی انجام می گیرد و نیازی به بیهوشی ندارد. بسیاری از افراد برای رفع چین و چروک پیشانی خود از بوتاکس استفاده می کنند. البته کاربرد بوتاکس فقط محدود به ناحیه پیشانی نیست و برای سایر نواحی صورت مانند لب، گونه، چانه و اطراف چشم نیز استفاده می شود. ماندگاری بوتاکس در هر فردی متفاوت می باشد. عوامل بسیاری مثل سن، سلامت بدن، توان ماهیچه ها در ماندگاری بوتاکس تاثیر می گذارند. همچنین مقدار بوتاکسی که تزریق می شود نیز مستقیماً بر ماندگاری بوتاکس اثر می گذارد. در ادامه به بررسی عوامل تاثیر گذار بر ماندگاری بوتاکس می پردازیم.

چه عواملی باعث افزایش ماندگاری بوتاکس می شود؟

 

انتخاب پزشک با تجربه

انتخاب یک پزشک ماهر و با تجربه در انجام این روش درمانی می تواند به حفظ و افزایش ماندگاری نتایج حاصل از بوتاکس کمک کند.

انتخاب برند مناسب و با کیفیت

استفاده از بوتاکس استاندارد با کیفیت بالا و از شرکت های معتبر، ماندگاری نتایج را افزایش می دهد.

 

ترکیب بوتاکس با دیگر روش های درمانی

ترکیب بوتاکس با روش های درمانی دیگر، نظیر لیفتینگ صورت یا فیلر، می تواند به افزایش ماندگاری واکنش های بوتاکس کمک کند.

رژیم غذایی

توجه داشته باشید که باید برنامه غذایی مناسبی داشته باشید. در طول روز مواد غذایی را مصرف کنید که تقویت کننده پوست باشند. از طرفی خاصیت آنتی اکسیدانی برخی مواد همانند سبزیجات کمک می کند پوست از تأثیر منفی رادیکال های آزاد که منجر به چروکیدگی آن می شوند، مصون بماند.

 

 

مراقبت های بعد از بوتاکس

پس از انجام بوتاکس، رعایت مراقبت های آن در نتیجه و ماندگاری بوتاکس موثر می باشد.

محافظت از پوست در برابر نور خورشید

به این نکته توجه داشته باشید که همیشه و به ویژه بعد از تزریق بوتاکس باید در زمان خروج از خانه، از کرم ضد آفتاب استفاده نمایید چون اشعه های مضر خورشید از طرفی باعث سوختگی پوست و از دست رفتن رطوبت آن شده و از طرف دیگر رادیکال های آزاد در سطح پوست زیاد می شوند.

پوست را مرطوب نگه دارید

راهی دیگر برای افزایش ماندگاری تزریق بوتاکس، مرطوب و هیدراته نگه داشتن پوست است. برای این منظور علاوه بر نوشیدن آب کافی، باید از کرم های مرطوب کننده و آبرسان نیز استفاده نمایید.

 

خودداری از مصرف دخانیات و نوشیدنی الکلی

از دیگر عواملی که باعث افزایش ماندگاری بوتاکس می شود می توان به خودداری از مصرف دخانیات و مشروبات الکلی اشاره کرد.

 

آیا تزریق مکرر بوتاکس مدت زمان ماندگاری را تحت تاثیر قرار می دهد؟

استفاده منظم از بوتاکس ممکن است باعث ماندگاری طولانی تر اثرات تزریق شود. اما باید بدانید که بوتاکس ماهیچه ها را فلج می کند بنابراین نمی توانید زیاد از آن استفاده کنید. زیرا در صورتی که از ماهیچه ها استفاده نشود، کوتاه تر و کوچکتر می شوند.

 

چه زمانی برای تمدید بوتاکس اقدام کنیم؟

بهترین زمان تمدید بوتاکس بستگی به تشخیص پزشک دارد، اما به طور کلی دفعات تزریق بوتاکس ، نباید زودتر از سه ماه باشد تا از ایجاد مقاومت در برابر بوتاکس جلوگیری شود. همچنین اگر تزریق بوتاکس به طور منظم انجام شود، ممکن است بتوانید مدت زمان طولانی تری بین درمان های بوتاکس ایجاد کنید. بهترین زمان تمدید بوتاکس به طور معمول هر شش ماه یکبار می باشد.

آیا ترمیم بوتاکس در ماندگاری آن تاثیر دارد؟

ترمیم بوتاکس راهی برای برطرف کردن نواقص احتمالی بوده که می توان با ترزیق مجدد نقص ها را برطرف کرد. بعضی از چین و چروک ها عمیق بوده که با یک بار ترزیق بوتاکس به خوبی از بین نمی روند یا ممکن است بار اول ناحیه مورد نظر به درستی تشخیص داده نشده باشد.

 

آیا متابولیسم بدن در ماندگاری بوتاکس اثر دارد؟

از جمله موارد تاثیرگذار بر ماندگاری بوتاکس، متابولیسم و همچنین میزان فعالیت بدنی شمامی باشد. ممکن است ماندگاری بوتاکس در افرادی که متابولیسم بالایی دارند، از جمله ورزشکاران، کوتاه تر باشد. دلیلش این است که بدن آن ها سریع تر از افرادی که سبک زندگی غیرفعالی دارند، سم بوتولینوم را متابولیزه یا تجزیه می کند.

 

انتخاب پزشک مجرب برای تزریق بوتاکس

مهارت و تجربه پزشک در انجام تزریق بوتاکس نقش مهمی در ماندگاری و طول عمر نتیجه تزریق دارد. انتخاب یک پزشک باتجربه که مسلط به آناتومی صورت می باشد و از تکنیک های تزریق مناسب استفاده می کند، می تواند اطمینان حاصل کند که بوتاکس به طور موثر به عضلات هدف تزریق می شود. در نتیجه می تواند اثرات دقیق تر و طولانی تری در مقایسه با تزریقات انجام شده توسط افراد کم تجربه داشته باشد.

 

تاثیر کیفیت و برند بوتاکس در ماندگاری آن

کیفیت محصول و برند بوتاکس استفاده شده می تواند تاثیر قابل توجهی بر طول عمر و اثربخشی آن داشته باشد. بوتاکس نام تجاری نوع خاصی از سم بوتولینوم است و برند های مختلفی از آن در بازار موجود می باشد. قدرت و خلوص سم بوتولینوم موجود در محصول می تواند متفاوت باشد و بر میزان عملکرد و مدت زمان ماندگاری آن تاثیر بگذارد. استفاده از یک محصول بوتاکس معتبر و با کیفیت می تواند منجر به نتایج طولانی تر شود.

 

 

تاثیر جنس پوست و ماهیچه ها بر میزان ماندگاری بوتاکس

یکی از مهم ترین عوامل تاثیر گذار بر ماندگاری بوتاکس جنس پوست و ماهیچه ها می باشد. ممکن است در برخی افراد جنس پوست و عضلات ضخیم باشد که باعث کاهش تاثیر بوتاکس می شود. در این مواقع به جای تزریق بوتاکس بیشتر، بهتر است از سایر روش های لیفتینگ استفاده شود.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ