دانستنی های جالب وبسیار مفید درباره مکمل‌ها

faateme1366
ویتامین‌ها و مکمل‌ها به یک تجارت بزرگ در سراسر دنیا تبدیل شده‌اند. فقط آمریکایی‌ها در سال 2013 تقریبا 34 میلیارد دلار صرف خرید مکمل‌ها کرده‌اند.

ویتامین‌ها و مکمل‌ها به یک تجارت بزرگ در سراسر دنیا تبدیل شده‌اند. فقط آمریکایی‌ها در سال 2013 تقریبا 34 میلیارد دلار صرف خرید مکمل‌ها کرده‌اند. برای سال‌ها مردم به ادعای این مکمل‌ها که قادرند از بروز بیماری‌های قلبی و سرطان پیشگیری کنند، اعتقاد داشته‌اند. تحقیقات زیادی هم در مورد این ادعاها انجام شده و نتایج آنها نشان می‌دهند که اکثر افراد از مصرف آنها هیچ منفعتی نمی‌برند. حتی بعضی از این مکمل‌ها می‌توانند به بعضی از افراد صدمه هم برسانند. در اینجا به مواردی اشاره می‌شود که باید در مورد آنها بدانید.

       ویتامینE و بتا – کاروتن از بروز سرطان یا بیماری قلبی پیشگیری نمی‌کنند: تحقیقات نشان می‌دهند مکمل‌های ویتامین E و بتا کاروتن‌ها در پیشگیری از بروز سرطان یا بیماری قلبی نقشی ندارند.

       ما اطلاعات اندکی در مورد مولتی‌ویتامین‌ها داریم: شواهد کافی در مورد نقش پیشگیرانه مولتی‌ویتامین‌ها در حوزه سرطان و بیماری‌های قلبی وجود ندارد.

       مکمل‌های ویتامینE و بتا – کاروتن می‌توانند آسیب‌رسان باشند: مطالعات مختلف نشان داده بتا – کاروتن ممکن است خطر سرطان ریه را در افراد سیگاری و افرادی که در معرض آزبستوز بوده‌اند، افزایش دهد. مطالعه دیگری نشان داده ویتامین E می‌تواند خطر سرطان پروستات را نیز بیشتر کند. محققان پیشنهاد می‌کنند مردان بالای 55 سال باید مصرف ویتامینE را محدود کرده و بیشتر از 22 واحد بین‌المللی از ویتامینE طبیعی یا بیشتر از 33 واحد بین‌المللی از ویتامینE صناعی را در روز مصرف نکنند.

       راه‌های بهتری برای پیشگیری از سرطان و بیماری قلبی وجود دارد: شواهد کافی و قوی نشان می‌دهند پیروی از مراحل زیر می‌توانند به پیشگیری از سرطان و بیماری قلبی کمک شایانی کنند:

از مصرف سیگار برحذر باشید،

وزن خود را در محدوده طبیعی حفظ کنید،

در اغلب روزهای هفته، حداقل 30 دقیقه ورزش کنید.

       مواد مغذی را از مواد غذایی سالم دریافت کنید، نه مکمل‌ها: مطالعه‌های مختلف پیشنهاد می‌کنند رژیم غذایی مدیترانه‌ای می‌تواند به کاهش خطر بیماری قلبی و سرطان‌های خاص کمک کند. این رژیم غذایی حاوی مقادیر زیادی سبزیجات و میوه‌های تازه است. بعضی تحقیقات نشان داده کلم، کلم بروکلی و کلم پیچ در کاهش خطر بعضی سرطان‌های خاص موثر هستند.

       همچنین این رژیم غذایی حاوی گوشت بدون چربی، ماهی، حبوبات، روغن زیتون و غلات کامل است.

       چه زمانی مکمل‌ها سودمند هستند: بعضی افراد ممکن است از مصرف این مکمل‌ها سود ببرند:

زنانی که قصد بارداری دارند، باید از مکمل‌های فولیک اسید استفاده کنند.

بعضی افراد، خصوصا پس از سن 65 سالگی، به مکمل‌های ویتامین D نیاز دارند.

افراد گیاهخوار به ویتامین B12 بیشتری نیاز دارند.

       اگر فکر می‌کنید نیاز به مصرف مکمل دارید، با پزشک خود مشورت کنید. همچنین پزشک ممکن است به شما توصیه کند مکمل مصرف کنید، به علت آنکه مبتلا به بیماری خاصی هستید.

منبع: روزنامه سپید

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ