گاهی عاشقی نوعی وسواس است!

zahra
مرکز مشاوره و خدمات روانشناسی گروه همراه: یکی از معضلات روحی و روانی شایع در چند دهه اخیر، وسواس فکری است که بسیاری از مبتلایان حتی از وجود آن آگاه نیستند.

مرکز مشاوره و خدمات روانشناسی گروه همراه:

یکی از معضلات روحی و روانی شایع در چند دهه اخیر، وسواس فکری است که بسیاری از مبتلایان حتی از وجود آن آگاه نیستند.

وسواس فکری چه بیماری است؟!

وسواس فکری یکی از بیماری های مرتبط با روان و شخصیت است که از عوامل ایجاد کننده آن می‌توان به اضطراب دائمی و تعارضات فردی اشاره کرد، به نوعی ترس های درونی و سرکوبی آ ن  به صورت تردید ها و تکرارهای اجباری خود را نشان می دهند، یعنی شخص مبتلا می داند که این افکار یا عادات هرز و بی خودی هستند ولی نیاز به کنترل این افکار دارد چون با تکرار ها و شستشو های مکرر احساس آرامش می کند و آن آرامشی را که از درون به آن نیاز دارد را از این طریق بدست می آورد و می تواند روی خودش مسلط باشد .از میان وسواس ها ،وسواس فکری شدید تر از وسواس شستشو می باشد زیرا ذهن فرد دائما مطالبی را تکرار می کند یا مرتبا اشتغال فکری و ذهنی دارد .

این بیماری چه علائمی دارد؟

شکل ظاهری وسواس، پافشاری فرد بر تکرار یک عمل، سخن و حتی تفکر است، در برخی موارد فرد از ابتلا به آن آگاهی دارد اما قادر به ترک آن نیست و اختیار و کنترلی در به وجود آمدن یا برطرف کردن آن ندارد.

نقش وسواس فکری در عشق چیست؟

هنگام عاشق شدن هم امکان ابتلا به وسواس فکری وجود دارد، به‌طوری که فرد مدام به معشوق خود فکر می‌کند و با وجود اطلاع از بیهودگی عمل، نمی‌تواند از فکر کردن به معشوق خود دست بردارد.

راه درمان چیست؟

در موارد حاد برای درمان، تجویز دارویی پیشنهاد می‌شود و در کنار آن می‌توان از درمان‌های روان‌تحلیلی و شناختی نیز بهره برد.

مرکز مشاوره و خدمات روانشناسی گروه همراه:

مرکز گروه همراه دارای کادری متخصص و با تجربه در گروه‌ها و بخش‌های مختلف مشغول به فعالیت هستند. کارگروههای گروه همراه از متخصصان و روانشناسان در حیطه‌ها و رشته‌های مختلف روانشناسی، مشاوره و روانپزشکی تشکیل شده‌اند و مهمترین حسن همکاران مرکز پایبندی به اخلاق حرفه‌ای و داشتن تخصص و مهارت در آن گروه است.این کارگروه‌ها  شامل موارد زیر هستند:
گروه مشاوره خانواده، مشاوره ازدواج، مشاوره طلاق، و انواع خدمات مشاوره روانشناسی، گروه مشاوره کودک و نوجوان، تحصیلی، خدمات روان درمانی و روانپزشکی، نوروفیدبک، هیپنوتیزم درمانی، کارگاههای آموزشی،‌ گروه درمانی

شما می توانید برای ارتباط با شماره‌های ذیل تماس حاصل فرمائید:

02122383568

02122383846

09361087334

مشاوره تلفنی تهران: 9092305087

مشاوره تلفنی شهرستان: 9099071153

فاکس: 02122383568

وب سایت: grohamrah.com/index.aspx

g.hamrah

grohamrah

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ