بعد از مشخص شدن تست HIV مثبت چه باید کرد ؟

کارهای بسیار مهمی که بایستی سریعا برای محافظت از سلامت خود انجام دهد.

درحالت ایدز ، فرد هرچه زودتر از سلامت خود مراقبت کند بهتر است. درمان اولیه و پیش گرفتن شیوه زندگی سالم، به فرد کمک می کند که سالم بماند و مراقبت های پزشکی، ظهور علایم ایدز و ایجاد وضعیت های تهدیدکننده حیات را در فرد به تاخیر اندازد. کارهای بسیار مهمی که بایستی سریعا برای محافظت از سلامت خود انجام دهد عبارتند از:

 ۱- به پزشکی که در زمینه ایدز کار میکند مراجعه کند، حتی اگر احساس مریضی نمی کند. پزشکی را بیابد که تجربه درمان افراد HIV مثبت را دارد. امروزه داروهای فراوانی برای آلودگی با HIV وجود دارد که می تواند سلامت افراد را تداوم بخشد. هیچگاه نگویید که «هنوز برای فکر کردن برای درمان خیلی زود است!»

۲- تست سل انجام دهد. ممکن است آلوده به سل باشد و از آن آگاه نباشد، سل کشف نشده می تواند منجر به بیماریهای وخیمی گردد ولی اگر زود تشخیص داده شود با موفقیت قابل درمان است.

۳- سیگار کشیدن، نوشیدن زیاد الکل یا استفاده از مواد مخدر (مانند متاآمفتامین ها) می تواند سیستم ایمنی انسان را تضعیف کند. برای ترک یا کاهش مصرف اینگونه مواد، هرچه زودتر اقدام کند.

۴- جهت بررسی از نظرتشخیص بیماریهای مقاربتی اقدام کند. بیماریهای مقاربتی تشخیص داده نشده می تواند باعث مشکلات جدی شود. همچنین باید برای جلوگیری از بیماریهای مقاربتی  حتما از کاندوم استفاده کند.

مطالب مرتبط :

از کجا بفهمیم ایدز داریم یا نه؟

علائم دهانی ایدز چیست؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ