دکتر مائو راز مردم صد‌ساله را فاش می‌کند

در ذهن بیشتر افراد، تغذیه هسته اصلی سلامت است. در صورتی که درست غذا نخورید و خوب آن را هضم نکنید، قطعا به مشکل خواهید خورد. غذای کمتر مساوی است با عمر بیشتر در پژوهش گسترده‌ای که در مورد رژیم غذایی افرادی که صد سال عمر کرده‌اند انجام دادم، متوجه شدم چیزی که در مورد همه آنها یکسان بوده این است که آنها گرایش به کم‌خوری داشته‌اند. بسیاری از این افراد که صد سال عمر کرده‌اند، با حقوق و بودجه‌ای نسبتا کم زندگی کرده‌اند و درنتیجه کمتر از حد میانگین می‌خورده‌اند و حتی در زمان‌های خاصی مثل زمان خشکسالی و قحطی روزه می‌گرفته‌اند.

مجله سیب سبز: در ذهن بیشتر افراد، تغذیه هسته اصلی سلامت است. در صورتی که درست غذا نخورید و خوب آن را هضم نکنید، قطعا به مشکل خواهید خورد.

غذای کمتر مساوی است با عمر بیشتر

در پژوهش گسترده‌ای که در مورد رژیم غذایی افرادی که صد سال عمر کرده‌اند انجام دادم، متوجه شدم چیزی که در مورد همه آنها یکسان بوده این است که آنها گرایش به کم‌خوری داشته‌اند. بسیاری از این افراد که صد سال عمر کرده‌اند، با حقوق و بودجه‌ای نسبتا کم زندگی کرده‌اند و درنتیجه کمتر از حد میانگین می‌خورده‌اند و حتی در زمان‌های خاصی مثل زمان خشکسالی و قحطی روزه می‌گرفته‌اند. آنها عمدتا از «قانون سه‌چهارم» پیروی می‌کنند، به این معنا که یک‌مرتبه یک‌چهارم از غذایی که به طور معمول می‌خوردند را کم می‌کردند. بسیاری از مطالعات نشان داده است که کاهش کالری دریافتی، عمر متوسط حیوانات در آزمایشگاه را افزایش داده است. از این موضوع استنباط می‌شود که چنین موردی در انسان‌ها نیز می‌تواند صادق باشد. رویه این افراد صد ساله را درک کنید و وقتی معده‌تان به شما می‌گوید سه‌چهارم همیشه غذا بخورید، به این ندا گوش دهید.


در ادامه در صفحه مجله سیب سبز می‌خوانید:

با درون خود مهربان باشید

من اغلب به بیمارانم می‌گویم که معده شما دندان ندارد. منظور من از این حرف این است که معده شما تنها می‌تواند غذا را با شیره معده و اسید ترکیب و هضم کند، درنتیجه این عمل، شما به سادگی قادر به جذب ویتامین‌ها و مواد مغذی مهم از مواد غذایی دریافتی‌تان خواهید بود اما اگر تکه‌های بزرگ غذا را نجویده قورت دهید معده‌تان با مشکل روبه‌رو می‌شود. مطلب قابل‌توجه دیگر این است که خوردن بسیار سریع غذا منجر به افزایش تولید اسید در معده شده که نتیجه آن مشکل بسیار شایع سوزش معده خواهد بود.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ