چگونه ابروهایم را پر کنم؟

mousavi
نخستین نکته‌ای که باید رعایت کنید، مدل ابروهاست. ابروهای گرد و بی‌حالت صورت را گردتر نشان می‌دهند، برای همین باید ابروها را زاویه‌دار یا منحنی به سمت بالا ‌‌بردارید. برای آرایش صورت‏های گرد نباید از رنگ‏های روشن استفاده کرد.

با آرایش چگونه صورت گرد را کشیده ‏تر کنیم؟

نخستین نکته‌ای که باید رعایت کنید، مدل ابروهاست. ابروهای گرد و بی‌حالت صورت را گردتر نشان می‌دهند، برای همین باید ابروها را زاویه‌دار یا منحنی به سمت بالا ‌‌بردارید. برای آرایش صورت‏های گرد نباید از رنگ‏های روشن استفاده کرد. برای انتخاب سایه، رنگ‌های تیره مثل دودی یا خاکستری گزینه‌های مناسبی هستند. رژگونه باید به‌صورت مورب روی گونه‌ها زده شود. موهای بلند، حالت صورت را کشیده‏تر و مدل چتری مو تا حدودی صورت را گردتر نشان می‌دهد. برای انتخاب فرق، مدل وسط می‌تواند گزینه مناسبی باشد؛ اما فراموش نکنید که تمام این توضیحات به‌صورت کلی گفته شده و برای داشتن میکاپ بهتر و رعایت نکات اصولی‏تر، باید همه اجزای صورت را درنظر گرفت و تمام این اصول برای همه افراد قابل اجرا نیستند.

چگونه ابروهایم را پر کنم؟ 

برای پرپشت شدن ابروها، روش‌های مختلفی وجود دارد؛ به‌عنوان مثال محلول تقویت‌کننده سینره، روغن بادام تلخ و. . . اما این روش‌ها تضمینی نیستند و بهتر است برای درمان این مشکل ابتدا به متخصص پوست و مو مراجعه کنید. ولی برای پرپشت نشان دادن ابروها می‌توانید از مداد ابروهای مرغوب یا سایه ابرو استفاده کنید.

چرا موهای رنگ شده‌ام کش می ‏آید؟

نخستین نکته‌ این است که از شانه کردن موهای خیس، به‌خصوص بعد از حمام یا استخر، جدا خودداری کنید. یکی از علت‌های کش آمدن موهای‌تان به همین دلیل است و تا زمانی که کاملا خشک نشده‌اند، این کار را انجام ندهید. همچنین ممکن است به‌دلیل رنگ و مش قبلی موهای‌تان کمی سوخته یا آسیب دیده باشند. استفاده از ماسک موهای شیمیایی یا گیاهی می‌تواند برای تقویت موها مناسب باشد؛ اما بهترین و سریع‏ترین راهکار کوتاه کردن موهای آسیب‌دیده است.

برای پوست چرب، از چه مداد چشمی استفاده کنم؟ 

برای این نوع پوست‌ها بهتر است چربی پوست توسط یک پد آرایشی گرفته شود سپس با زدن پنکیک، دور چشم را برای آرایش آماده کنید. نخستین نکته اینکه این افراد می‌توانند از خط چشم به جای مداد چشم استفاده کنند. ولی در انتخاب خط چشم هم دقت داشته باشید که برند آن معتبر باشد؛ همچنین ضدآب بودن محصول هم می‌تواند برای برخی افراد به‌خصوص کسانی که تعرق زیادی دارند، مناسب باشد. اما اگر شما جزو افرادی هستید که کار با خط چشم زیاد برای‌تان راحت نیست، مدادچشم‌های خشک گزینه مناسبی هستند. برندهای زیادی در بازار وجود دارند که دارای این مزیت هستند و شما می‌توانید با یک تست ساده روی پوست خود متوجه شوید مداد چشم موردنظر خشک یا چرب است.

کدام پودر دکلره مناسب است؟

پودرهای دکلره تنوع زیادی دارند و مارک‌های مختلفی از آنها در بازار موجود است. به‌طور کلی پودرهای دکلره از هر مارک و برندی که باشند به دو نوع تقسیم می‌شوند: یکی پودر دکلره سفید که ضعیف‌تر عمل کرده و برای موهای حساس، نازک و رنگ‌شده استفاده می‌شود. دوم پودر دکلره آبی که قوی‌تر از پودر دکلره سفید بوده و برای موهای طبیعی و سالم کاربرد دارد. معمولا اگر مو مشکی طبیعی و در کل رنگ تیره بود، از پودر آبی و اگر رنگ طبیعی مو، روشن بود از دکلره ضعیف استفاده می‌کنیم.

برای رنگ های موقت چه شامپویی مناسب است؟

این رنگ‌ها زمانی مناسب است که نقش رنگ‌ساز داشته باشد و استفاده مکرر آنها بدون توصیه آرایشگر می‌تواند به موها آسیب برساند؛ همچنین همه مارک‌های این رنگ‌ها قابل استفاده نیستند و بهتر است با مشورت آرایشگر از یک برند معتبر استفاده کنید تا به موهای‌تان کمتر آسیب وارد شود.

فر موهایم را چگونه برای یک ‌مهمانی ماندگار کنم؟

بهترین راه‌حل این است که برای تثبیت مدل موها از مواد فیکساتور بسیار قوی استفاده کنید؛ همچنین زدن آب و ژل به مقدار کم می‌تواند قبل از فر کردن موها موثر باشد. اما باتوجه به جنس مو، بهتر است بدانید این روش‌ها تا ساعتی می‌توانند ماندگاری را طولانی کنند اما اگر پرداخت هزینه زیاد برای‌تان اهمیت ندارد بهترین کار این است که به یک آرایشگر حرفه‌ای مراجعه کنید.

منبع: مجله زندگی ایده آل

مطلب مرتبط:

چگونه ابروهایی پرپشت داشته باشیم

 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ