فواید شگفت انگیز و کاربردهای عرق بهار نارنج

najme_d
عرق بهار نارنج شفاف و معطر، در واقع محصول فرآیند تقطیر شکوفه های تلخ پرتقال است.

 این ماده قرن ها در آشپزی و هم چنین به عنوان یک محصول زیبایی استفاده می شده است. عرق بهار نارنج به ویژه توسط اشراف فرانسه، از جمله ماری آنتوانت، مورد استفاده قرار می گرفته است.

امروزه نیز این ماده ی خوش بو و پر خاصیت در دسترس همگان است و ما در این جا به تعدادی از خواص آن اشاره خواهیم کرد.

  • از عرق بهار نارنج به عنوان شفاف کننده ی پوست استفاده کنید. عرق بهار نارنج برای پوست بسیار عالی ایت، و آن قدر ملایم است که در فرانسه، به عنوان مواد اولیه ی محصولات ویژه ی کودکان استفاده می شود. عرق بهار نارنج را جایگزین تونر های تان کنید؛ اما از طبیعی و اصل بودن آن، اطمینان حاصل نمایید.
  • حمام عرق بهار نارنج بگیرید. استفاده از این ماده در حمام باعث ایجاد یک استحمام آرامش بخش و خوش رایحه می گردد و برای پوست هم بسیار مفید خواهد بود.
  • استفاده به عنوان خوشبو کننده ی دست. در خاور میانه، سنت بر این بوده که با یک کاسه عرق بهار نارنج از مهمان ها استقبال می شد تا دست های شان را با آن بشویند. شما نیز می توانید از این سنت بهره گیرید و پس از صرف غذا دست هایتان را با این ماده بشویید.
  • افزودن عرق بهار نارنج به آب و استفاده از آن به عنوان یک نوشیدنی. البته که آب برای سلامتی بدن لازم و ضروری است؛ اما اگر از نوشیدن آب خالص خسته شده اید، چند قاشق عرق بهار نارنج به آن بیفزایید و از این نوشیدنی خوش طعم و کمی شیرین لذت ببرید.

منبع:   beautyandtips.com

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ