فواید و خواص شگفت انگیز آویشن

najme_d
آویشن یک گیاه از خانواده ی نعنا است. در این نوشته به خواص جالب این گیاه اشاره خواهیم کرد.

 در یک مطالعه ی انجام شده روی آویشن، یافته ها قابل توجه بود. آویشن در درمان جوش  و آکنه بسیار بهتر از محصولات داروخانه ای ضد جوش عمل می کند.

آویشن برای پایین آوردن فشار خون. یک مطالعه تازه نشان داده است که عصاره ی آویشن، توانسته است ضربان قلب را در موش های آزمایشگاهی با فشار خون بالا به طور قابل توجهی کاهش دهد. هم چنین توانست کلسترول آن ها را کاهش دهد. یک راه مطمئن برای کمک به کاهش ضربان قلب تان، این است که در غذا های تان، آویشن را جایگزین نمک کنید.

آویشن برای جلوگیری از سرفه. عصاره ی آویشن، که از برگ آن به دست می آید، اغلب به عنوان یک درمان طبیعی سرفه استفاده می شود. ترکیبی از آویشن و برگ پیچک به کاهش سرفه و سایر علائم ناشی از برونشیت حاد کمک می کند.

آویشن برای افزایش ایمنی بدن تان. دریافت تمامی ویتامین های مورد نیاز بدن به صورت روزانه می تواند چالش برانگیز باشد. خوش بختانه، آویشن سرشار از ویتامین C است و هم چنین منبع خوبی برای ویتامین A می باشد. اگر احساس سرما خوردگی به سراغ تان آمد، آویشن می تواند به شما کمک کند تا هر چه سریع تر رو به بهبودی روید.

آویشن برای ضد عفونی کردن. گرد و خاک و کپک از جمله آلاینده هایی هستند که در هر خانه ای پیدا می شوند. استفاده از آویشن می تواند به عنوان یک ضد عفونی کننده ی خوب در نظر گرفته شود.

منبع:   healthline.com

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ