توضیح دکتر محمدجواد قانعی در مورد روش از بین بردن آکنه

دکتر‌ محمدجواد ‌قانعی: درمان آکنه خود به تنهایی کار دشواری است اما حتی پس دوران بلوغ همچنان باید درگیر ترمیم آثار به جا مانده‌ی آکنه‌ها باشید. با این حال روش‌هایی وجود دارند که می‌توانند به شما کمک کنند تا از شر این آثار آکنه و زخم خلاص شوید.

دکتر‌ محمدجواد ‌قانعی:
درمان آکنه خود به تنهایی کار دشواری است اما حتی پس دوران بلوغ همچنان باید درگیر ترمیم آثار به جا مانده‌ی آکنه‌ها باشید. با این حال روش‌هایی وجود دارند که می‌توانند به شما کمک کنند تا از شر این آثار آکنه و زخم خلاص شوید؛ فقط باید روشی را که مناسب شما است پیدا کنید. این روش‌ها می‌توانند بسیار ساده باشند، مثل استفاده از کرم‌ها، یا بسیار پیچیده مثل جراحی، البته روش‌های میانه‌ نیز وجود دارند.
1- نوع زخم را تشخیص دهید. زخم‌های به جا مانده آکنه چهار نوع هستند. با شناخت بهتر زخم‌های خود می‌توانید درمان مناسب‌تری را برگزینید.
•    آیس‌پیک متدوال‌ترین نوع اثر زخم آکنه است. این نوع اثر زخم عمیق و نسبتاً باریک است.
•    باکس‌کار معمولاً روی شقیقه و گونه‌ها وجود داشته، عمیق و با گوشه‌های زاویه‌دار است. ظاهر این نوع اثر زخم همانند اثر زخم آبله مرغان است.
•    رولینگ باعث اعوجاج پوست می‌شود و در کناره‌ها عمیق‌تر است.
•    کلوئید که اثر زخمی کلفت و برجسته است و به سبب تولید بیش از حد کلاژن در جهت ترمیم زخم اولیه ایجاد می‌شود.
2- برای اسکارهای (اثر زخم)  خفیف از پمادهای موضعی استفاده کنید. اسکارهایی که از نوع کلوئید یا برجسته نیستند ممکن است با کمک پمادهای موضعی مخصوص افزایش کلاژن ترمیم شوند.
3- میکرودرم ابریژن (لایه‌برداری سطحی) می‌تواند برای اسکارهای جزئی مفید باشد. میکرودرم ابریژن با هم سطح سازی پوست علائم اسکار را کاهش می‌دهد. سابقاً میکرودرم ابریژن روشی دردناک بود و توسط ابزاری فلزی انجام می‌گرفت، اما امروزه اکثر کلینیک‌ها از کریستال‌های بسیار ریزی برای لایه‌برداری پوست استفاده می‌کنند که نسبتاً بدون درد است. البته برای اسکارهای شدیدتر نیاز به لابرداری کامل است که عمق بیشتری از پوست را هدف قرار می‌دهد.
4- لابرداری شیمیایی: در این روش یک یا چند لایه‌ی رویی برداشته شده و با تولید پوست جدید دیگر لکه‌ یا اسکاری وجود نخواهد داشت. با اینکه لایه‌برداری شیمیایی فاقد درد است اما باید تحت نظر پزشک صورت گیرد.
5- لیزر درمانی: از مزایای لیزر این است که برای انواع اسکار مناسب است. لیزرهای نوع «دای» می‌توانند اسکارهای کلوئید را ترمیم کنند. برای استفاده از لیزر باید با یک متخصص مشورت کنید.
6- فیلرها: در برخی مواقع اسکارها چنان عمیق هستند که با بازسازی لایه‌ی رویی پوست برطرف نمی‌شوند. در این موارد تزریق فیلر می‌تواند از وضوح اسکار بکاهد. تنها عیب فیلر این است که با گذشت زمان جذب بدن شده و هر 4 تا 6 ماه نیاز به استفاده مجدد دارد.
7- جراحی: در صورتی که هیچ‌یک از روش‌های مطرح شده جوابگوی نیاز شما نباشد می‌توانید از جراحی استفاده کنید.

کلینیک پوست و مو، زیبایى و لیزر دکتر‌ محمدجواد ‌قانعی، یکى از بهترین و مجهزترین مراکز لیزر پوست و زیبایى و تناسب اندام در غرب است. در این مرکز‌، عرضه خدمات تشخیصى ‌درمانى تخصصى پوست و مو، زیبایى و لیزر و همینطور خدمات لاغرى و تناسب اندام با بالاترین سطح کیفیت ارائه می‌شود.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ