عوارض مهم بعد از جراحی کوچک کردن شکم یا آبدومینو‌پلاستی‌!

دکتر بتول طاهری متخصص جراحی عمومی، جراحی پلاستیک و ترمیمی: چنانچه فرد کاندیدای جراحی درست انتخاب شود و جراح بهترین روش را انتخاب و در کار خود دقیق و ماهر باشد، عوارض حین و بعد جراحی به حداقل می‌‏رسد‌.

دکتر بتول طاهری متخصص جراحی عمومی، جراحی پلاستیک و ترمیمی:

چنانچه فرد کاندیدای جراحی درست انتخاب شود و جراح بهترین روش را انتخاب و در کار خود دقیق و ماهر باشد، عوارض حین و بعد جراحی به حداقل می‌‏رسد‌.

چاقی با بی‌ام‌آی بالای‌30 ، دیابت، فشارخون بالا، کم‌خونی، کم‌تحرکی و واریس اندام تحتانی، احتمال ‌عوارض را افزایش می‏‌دهد.

نکروز، قسمتی از پوست به‌علت نرسیدن خون به آن ناحیه، عارضه مهم ولی نادری است که با اتخاذ تکنیک‌های مناسب جراحی احتمال آن کاهش می‏‌یابد.

خونریزی حین و بعد از جراحی با احتمال کم می‌‏تواند ایجاد شود و در صورت رسیدگی سریع مشکل خاصی پیش نمی‌آید.

عفونت در محل جراحی با رعایت اصول ضدعفونی حین جراحی و مصرف آنتی‌بیوتیک حین و بعد جراحی به حداقل می‌‏رسد‌. عفونت بین روز دهم تا چهاردهم بعد عمل مشخص می‏‌شود.

اسکار (جای زخم) بدشکل در محل جراحی شامل اسکار پهن تیره گاهی برجسته در زیر شکم و ناف که می‏‌تواند به‌علت تکنیک بد ترمیم محل عمل توسط جراح یا عدم مراقبت مناسب از محل عمل توسط بیمار یا استعداد فرد به ایجاد اسکار بد باشد.

بدترین عارضه کدام است؟!

بدترین عارضه آبدومینوپلاستی آمبولی ریه است که مرگ‌و‌میر بالایی دارد و بر اثر لخته شدن خون در وریدهای ساق پا و رسیدن لخته به ریه‌ها ایجاد می‏‌شود‌. در صورت انتخاب مناسب بیمار و اقدامات پیشگیری‌کننده از تشکیل لخته حین جراحی احتمال آن کاهش می‌یابد.

دکتر بتول طاهری متخصص جراحی عمومی، جراحی پلاستیک و ترمیمی:

دکتر بتول طاهری متخصص جراحی عمومی جراحی پلاستیک و ترمیمی با شماره نظام پزشکی 36206 مدرک پزشکی عمومی را از دانشگاه شهید بهشتی دریافت کرده و سپس دوره تخصص جراحی عمومی را در دانشگاه تهران گذرانده و در سال 1378 فارغ التحصیل شده اند. ار سال 1380 در تهران به طبابت مشغول هستند و زمینه علاقمندی وی جراحی پلاستیک و ترمیمی است.

شما می توانید جهت ارتباط با شماره تلفن ذیل تماس حاصل فرمائید:

تلفن:02144287685

موبایل:09364446578

آدرس: صادقیه-فلکه دوم-نبش کوچه عابدزاده-ساختمان پزشکان پارسه-طبقه 2

وب سایت:http://www.dr-btaheri.com

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ