درمان دارویی برای بیماری‌های قلبی به چه صورت است؟

zahra
دکتر سید محمد شهاب شیوایی، متخصص قلب و عروق: واژه بیماری قلبی معمولا برای اشاره به حمله قلبی اشاره می‌شود، با این حال بیماری قلبی شامل سایر بیماری‌های قلب از‌جمله بیماری عروق کرونر، نارسایی قلبی، سکته قلبی، آریتمی قلبی و کاردیومیوپاتی است. در ادامه به توضیح این بیماری‌های قلبی و نشانه‌های آنها می‌پردازیم.

دکتر سید محمد شهاب شیوایی، متخصص قلب و عروق:


این درمان شامل استفاده از داروهایی که به کاهش شدت بیماری و آسیب آن کمک می‌کند، است. این داروها شامل:

– داروهای کاهنده فشارخون

– داروهای کاهنده تپش قلب

– داروهای کاهنده کلسترول خون

– داروهایی برای ثبات بخشیدن به ضربان قلب

– داروهایی برای جلوگیری از لخته شدن خون در عروق کرونر

– داروهایی برای بهبود بخشیدن به پمپاژ خون در بدن فرد مبتلا به بیماری قلبی

– سایر راه‌های درمان بیماری قلبی شامل آنژیوپلاستی، جراحی بای‌پس یا سایر جراحی‌ها‌ست.

دلایل ابتلا به بیماری‌های قلبی چه هستند؟

واژه بیماری قلبی معمولا برای اشاره به حمله قلبی اشاره می‌شود، با این حال بیماری قلبی شامل سایر بیماری‌های قلب از‌جمله بیماری عروق کرونر، نارسایی قلبی، سکته قلبی، آریتمی قلبی و کاردیومیوپاتی است. در ادامه به توضیح این بیماری‌های قلبی و نشانه‌های آنها می‌پردازیم.

حمله قلبی چیست؟

حمله قلبی یا سکته قلبی زمانی رخ می‌دهد که یکی از عروق کرونر (معمولا توسط لخته خون) بسته می‌شود. این حمله باعث کمبود یا فقدان خون در بخشی از قلب می‌شود. کمبود خون یا فقدان می‌تواند باعث مرگ آن بخش از قلب شود. این بیماری یکی از انواع شایع بیماری قلبی در آمریکا بوده و سالانه حدود یک میلیون حمله قلبی در این کشور رخ می‌دهد.

علائم هشداردهنده حمله قلبی شامل موارد زیر است:

– درد قفسه سینه

– درد در پشت، دست‌ها، گردن یا فک شما

– تنگی نفس

– تهوع یا استفراغ

– تپش قلب سریع یا نامنظم

– سایر نشانه‌ها از‌جمله، خستگی، اضطراب، سوء‌هاضمه یا سوزش معده

در حمله قلبی بیشتر افراد معمولا یک یا دوتا از نشانه‌های زیر را حس می‌کنند. نشانه‌های حمله قلبی در بعضی خانم‌ها ممکن است متفاوت با آقایان باشد، این نشانه‌ها می‌تواند شامل سوزش معده، تپش قلب نامنظم، صرفه یا ازدست دادن اشتها باشد. نادیده گرفتن نشانه‌های بیماری قلبی باعث به‌تاخیر افتادن درمان و درنتیجه صدمه بیشتر به بافت قلب می‌شود. اگر شما دچار حمله قلبی شدید سریعا با اورژانس تماس بگیرید و خودتان به‌صورت عادی سعی به مراجعه به پزشک یا بیمارستان نکنید، چرا‌که پرسنل اورژانس می‌توانند درمان‌های اولیه را روی شما اعمال کنند. به‌تاخیر انداختن درمان می‌تواند باعث آسیب بیشتر به قلب یا حتی مرگ شود.

 

دکتر سید محمد شهاب شیوایی، متخصص قلب و عروق  دارای‌ بورد تخصصی است. دکتر شیوایی دوره پزشکی عمومی را در دانشکده پزشکی تهران (77-1370) گذرانده‌ است و از سال 1383-1379 دوره تخصص قلب و عروق  را در دانشگاه علوم پزشکی ایران گذراندند و پس از فارغ‌التحصیل شدن (1383) از دوره تخصص قلب و عروق در امتحان بورد تخصصی هم پذیرفته شدند و از آن زمان تا اکنون مشغول به طبابت در این رشته هستند، وی علاوه بر فعالیت در مطب در بیمارستان نیز آنژیوگرافی انجام می‌دهد. 

چکاپ کامل قلبی عروقی، برنامه پیشگیری از تنگی عروق قلب اکوکاردیوگرافی، تست ورزش، نوارقلب و آنژیوگرافی خدماتی است که دکتر سید محمد شهاب شیوایی ارائه می‌کند.

برای تماس با مطب دکتر سیدمحمدشهاب شیوایی با شماره های ذیل تماس حاصل فرمائید:

02122764822

02122577740

آدرس:‌ چهارراه پاسداران، خیابان دولت، بین دیباجی و اختیاریه، ساختمان پزشکان ۴۵۰ غربی، طبقه چهارم، واحد ۳۵

وب سایت:‌www.24d.ir/5073

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ