مسکن ها و درمان های خانگی که شاید نمی دانستید!

داروهای گیاهی و درمان های گیاهی یکی از راه های بسیار کاربردی و موثر می باشد که طرفداران خود را دارد.بسیاری از افراد به جای دارو های شیمیایی از این درمان ها استفاده می کنند.د رادامه این مطلب از الو دکتر با چند راه درمانی تسکین درد آشنا شوید

درمان های گیاهی

اگر دندان درد، کمر درد یا هر نوع درد دیگری داشته باشید، اولین راه حل ممکن است قرص باشد. بسیاری از افراد بر روی داروها تکیه می کنند، اما با خطر عوارض جانبی، تعاملات دارویی و عادت به مصرف را نادیده می گیرند.

بسیاری از گیاهان و ادویه جات می تواند التهاب و سایر شرایط مرتبط با درد را درمان کنند. این گزینه های مبتنی بر گیاه تحت دسته ای از درمان شناخته می شود که به عنوان طب سنتی و یا گیاهی شناخته می شود که شامل طب سوزنی، یوگا، ریکی و سایر شیوه ها نیز می باشد.این روش ها هنگامی که به تسکین درد می آید، ممکن است از آنچه به شما کمک می کند تا احساس خوبی داشته باشید شگفت زده شوید.

پوست بید

در حال حاضر پوست بید به عنوان یک گیاه خشک شده به فروش می رسد که می توانید مثل چای دم کنید. همچنین به عنوان یک مکمل مایع یا به شکل کپسول مصرف می شود. شما می توانید پوست بید را برای کمک به تسکین ناراحتی از سردرد، کمردرد، استئوآرتریت (OA) و بسیاری از شرایط دیگر به کار ببرید.

با این حال، پوست بید با خطرات خاص خود همراه می باشد. ممکن است باعث ناراحتی معده می شود، ممکن است کلیه های شما را کند کند، و می تواند زمان خونریزی را طولانی کند، درست مثل آسپرین. فقط باید توسط بزرگسالان استفاده شود. به همان اندازه که آسپیرین در مقادیر زیاد گرفته شده می تواند برای کودکان مضر باشد، پوست بید ممکن است برای کودکان سمی باشد.

اگر به آسپیرین حساس هستید یا اگر از داروهای ضد التهاب بدون نسخه (OTC) استفاده می کنید (مانند آسپرین، ایبوپروفن یا ناپروکسن)، باید از پوست بید واری استفاده کنید. در صورت مصرف وارفارین (کومادین) یا سایر داروهای ضد انعقاد، همچنین باید از مصرف آن جلوگیری کنید، زیرا سالیسیین خطر خونریزی را افزایش می دهد. در صورت استفاده از داروهای ضد التهابی یا درد، با پزشک خود مشورت کنید.

زردچوبه

زردچوبه ادویه ای است که رنگ زرد و طعم منحصر به فرد آن بسیار مورد توجه و کاربردی است. زردچوبه حاوی ترکیب کورکومین، آنتی اکسیدان است که به محافظت از بدن از مولکول های رادیکال آزاد کمک می کند .

زردچوبه همچنین می تواند برای درمان بسیاری از شرایط، از جمله موارد زیر موثر باشد:

  • سوء هاضمه
  • زخم ها
  • ناراحتی معده
  • پسوریازیس
  • سرطان

بعضی از افراد مبتلا به OA نیز زردچوبه را به عنوان یک درد زایمان طبیعی می دانند؛ زیرا کمک می کند تا التهاب را کاهش دهد.

میخک

میخک های کامل اغلب برای ادویه در غذاهای گوشت و برنج مورد استفاده قرار می گیرند. میخک های خاکی در کیک و بسیاری دیگر از غذاها استفاده می شود. میخک ها به عنوان یک داروی گیاهی می توانند در شکل کپسول یا پودر یافت شوند. میخک به صورت روغن نیز موجود است.

مانند سایر مکمل های گیاهی، می توانید از آن را برای درمان طیف وسیعی از شرایط استفاده کنید. آنها می توانند به کاهش تهوع کمک کنند و سرماخوردگی را درمان کنند. همچنین به کاهش درد ناشی از سردرد، التهاب آرتریتی و درد دندان  نیزکمک می کنند.

یک مطالعه نشان داد که میخک های می تواند برای درمان عفونت های قارچی استفاده شود، اما برای تاثیر حقیقی آن، تحقیقات بیشتری لازم است.

مالش مقدار کمی روغن گل میخک در لثه ها می تواند به طور موقت درد دندان درد را کاهش دهد تا بتوانید به دندانپزشک مراجعه کنید.

افرادی که دچار اختلالات خونریزی هستند و یا کسانی که داروهای کاهش دهنده خون را مصرف می کنند، هنگام مصرف داروهای گیاهی باید مراقب باشند. روغن گل میخک می تواند خطر خونریزی غیرطبیعی را افزایش دهد.

طب سوزنی

طب سوزنی یک روش درمانی چین باستان با هدف توازن مسیرهای انرژی طبیعی بدن، برای از بین بردن درد است.

برای این عمل، در طب سوزنی ها از سوزن های کوچک و نازک استفاده می شود که آن ها  را در پوست قرار می دهند. محل تزریق مربوط به منبع درد است.

طب سوزنی ممکن است درد را از بین ببرد .مطالعه سال 2012 نشان داد که طب سوزنی به کاهش درد در ارتباط با ، میگرن و مکان های مختلف درد مزمن کمک می کند

منبع :الودکتر

کاربرد شگفت آور پوست تخم مرغ!

با تخم مرغ بهترین ماسک را برای پوست چرب بسازید

.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ