چاقی موضعی و آشنایی با انواع راهکارها برای تخلیه‌ آنها!

zahra
دکتر مهران همت خواه، متخصص جراح عمومی، پلاستیک و ترمیمی: لیپوساکشن به معنای تخلیه چربی از برخی نواحی بدن است. پهلوها، شکم، پشت بازوها (قسمت خلفی بازوها)، ران‌ها و... جزء نواحی‌ای هستند که ممکن است چربی در آنها تجمع پیدا کند که اصطلاحا به چاقی موضعی معروف هستند.

دکتر مهران همت خواه، متخصص  جراح عمومی، پلاستیک و ترمیمی:

لیپوساکشن به معنای تخلیه چربی از برخی نواحی بدن است. پهلوها، شکم، پشت بازوها (قسمت خلفی بازوها)، ران‌ها و… جزء نواحی‌ای هستند که ممکن است چربی در آنها تجمع پیدا کند که اصطلاحا به چاقی موضعی معروف هستند. برای به وجود آمدن چاقی‌های موضعی علل مختلفی ازجمله ژنتیک، مسائل هورمونی و تغذیه و… وجود دارد که مولتی فاکتریال هستند.

جراح متخصص، بهترین روش را برای تخلیه چربی‌های موضعی انتخاب می‌کند.

امروزه با کمک روش‌های نوین می‌توان بدون ایجاد برش‌های عمیق و بزرگ چربی‌های موضعی را از برخی نواحی بدن خارج کرد. آبدومینوپلاستی (‌تامی‌تاک) یکی از روش‌های امروزی است که بیشتر برای افرادی مورد استفاده قرار می‌گیرد که افتادگی پوست شدید دارند. اما کسانی که فقط مشکل چربی موضعی دارند و از نظر پوستی مشکل خاصی ندارند (یعنی پوست‌شان قابلیت این را دارد که منقبض و به سمت جمع شدن، برود) بهتر است از روش لیپوساکشن استفاده کنند. در روش لیپوساکشن چند سوراخ چند میلی‌متری در نواحی موردنظر بدن ایجاد و از این طریق چربی‌های اضافه را از بدن خارج می‌کنیم. بعد از ایجاد سوراخ‌های موردنظر، محلول تامیسنت از طریق پمپ تزریق، وارد زیر جلد و منطقه چربی‌ها شده و بعد از آن وارد سلول‌ها می شود، سپس آن آماده شده تا توسط روش‌های مختلف از‌جمله  الترازد، بادی‌جت، لیپوماتیک، لیپوست و مکانیکال  چربی های موضعی خارج شوند. در گذشته این روش به‌صورت مکانیکال انجام می‌شده اما امروزه این دستگاه‌ها به کمک ما آماده‌اند تا عوارض کاهش یافته و سرعت عمل خارج کردن چربی‌ها افزایش پیدا کند.

نکاتی در مورد محلول تامیسنت برای لیپوساکشن الترازد یا لیپوماتیک!

این محلول‌ها وارد سلول چربی می‌شوند تا روش لیپوساکشن الترازد یا لیپوماتیک به‌راحتی انجام شود. اضافه کردن آمپول تریامسینولون یا تریام‌هگزال به محلول تامیسنت می‌تواند از عارضه پانیکولیت (ناصافی چربی یا تجمع یا فرورفتگی) جلوگیری کند همچنین می‌تواند به علت ماده لیدوکائین، درد حین و پس از عمل را کاهش دهد. 

اگر سوالات و نکات بیشتری در این زمینه دارید، می‌توانید از دکتر مهران همت‌خواه بپرسید.

دکتر مهران همت خواه، متخصص  جراح عمومی، پلاستیک و ترمیمی:

دکتر مهران همت‌خواه متخصص جراحی عمومی، پلاستیک و ترمیمی دارای شماره نظام پزشکی 50061 است. وی مدرک تخصصی خود را از اتحادیه اروپا و دانشگاه علوم پزشکی در ایران دریافت کرده است.

– فارغ التحصیل و عضو انجمن جراحان اروپا ESS(European Socity Of Surrery)

– عضو جامعه جراحان ایران

شما می توانید برای ارتباط با دکتر مهران همت‌خواه با شماره‌های ذیل تماس حاصل فرمائید:

آدرس: تهران، خیابان شریعتی، قیطریه، بلوارکریمی، نبش کوچه ماه، ساختمان بانک پارسیان, پلاک 151، طبقه سوم، واحد 10 

تلفن: 02122395139  

موبایل: 09121696389

آدرس: سعادت آباد، بلوار سرو غربی، برج بانک تجارت، پلاک 76، طبقه چهارم، واحد 18

وب سایت:www.dr-hematkhah.com

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ