چطور چربی های مضر بدنمان را به چربی مطلوب تبدیل کنیم؟

آزاده فراهانی
انواع چربی های بدن و راهکاری برای مطللوب کردن چربی ها.

در 2سال گذشته، نتایج 2 تحقیق مختلف در مجلات «اینترنال مدیسین» و «نیچر» به چاپ رسیده که در آنها به کشف شیوهای جدید برای تبدیل چربی سفید (همان چربی که باعث ناراحتی انسانها و عامل چاقی است) به چربی قهوهای (نوعی از چربی که کالری میسوزاند) اشاره شده است. راه این کار هم ساده است. کافی است در معرض هورمون تازه کشف شده ایریسین قرار بگیرید. این هورمون توسط بافت عضلانی و حین ورزش کردن تولید می‌‌شود. درضمن مطالعات جدیدتر نشان داده که این هورمون از میزان مقاومت سلولها به انسولین هم میکاهد.

بهترین چاره:

خب، مشخص است که با درآوردن عرق خودتان در سالنهای ورزشی یا روی تردمیل میتوانید میزان هورمون ایریسین خودتان را بالا ببرید و درنتیجه چربیهایی بسازید که خودشان چربی میسوزانند. در مطالعهای که نتایج آن در نشریه «نیچر» به چاپ رسیده، آمده است میزان ایریسین خون افرادی که یک برنامه 10 هفتهای ورزش را اجرا کرده بودند دو برابر شده بود. برنامه ورزش تنظیم شده، 4 یا 5 جلسه تمرین 20تا40 دقیقهای دوچرخهسواری یا پا زدنهای روی دوچرخه ثابت با شدت متوسط و متوسط رو به بالا در طول هفته بود.

راه دیگر هم این است که از دماسنج استفاده کنید. مطالعات نشان داده درجه حرارت پایینتر محیط میتواند باعث عملکرد مشابه چربیهای قهوهای، از سوی چربیهای سفید شود. دکتر ایزاک بشویس، از مرکز پزشکی- پژوهشی لانگ آیلند سنتر میگوید: «نتایج مطالعات ما نشان داده زمانی که افراد 2 ساعت در اتاقی با دمای 20 درجه سانتیگراد مینشینند و گهگاه پای خود را در آب سرد میگذارند، چربیهای قهوهای آنها 15 برابر مواقع عادی کالری میسوزاند. در واقع اگر فردی هر روز این کار را انجام دهد در پایان یک سال حدود 4 تا 5 کیلوگرم از وزن بدن او کاسته خواهد شد.»

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ