بررسی سلامت قبل از بارداری چگونه است؟

karimi
قبل از بارداری، فهرستی از کارهایی که باید قبل از بارداری انجام دهید را تهیه کنید

هتر است قبل از بارداری، فهرستی از کارهایی که باید قبل از بارداری انجام دهید را تهیه کنید و پس از انجام هر مورد جلوی آن را علامت بزنید؛ ما در اینجا برای شما نمونه این چک‌لیست را آماده کرده‌ایم:
 وزن ایده‌آل: باید دست کم 3ماه قبل از باردارشدن، به وزن ایده‌آل برسید. اگر در هنگام باردارشدن خیلی لاغر  یا خیلی چاق باشید، دچار مشکلاتی در دوران بارداری خواهید شد که روی سلامت و رشد جنین اثرات مخرب خواهد گذاشت. متخصصین تغذیه و کلاس‌های آمادگی جسمانی می‌توانند به شما کمک کنند.
کم‌خونی و کمبود آهن؟ هرگز!  قبل از تصمیم به بارداری یک آزمایش خون بدهید و کم‌خونی و وضعیت آهن خون‌تان را بررسی کنید. بسیاری از بانوان در کشور ما از کم‌خونی و فقرآهن رنج می‌برند و خودشان هم از آن بی‌خبرند! یکی از نشانه‌های آن هم خستگی مفرط است. بنابراین قبل از بارداری مطمئن شوید که چنین مشکلی ندارید؛ اگر  به کم‌خونی مبتلا باشید، پزشک با تجویز داروهای مناسب آهن خون شما را تنظیم خواهد کرد.
  واکسیناسیون پیش از بارداری: قبل از تصمیم به بچه‌دار شدن، باید به پزشک مراجعه کنید و واکسیناسیون پیش از بارداری را در صورت لزوم انجام دهید. این واکسیناسیون به موقع شما و جنین را از بسیاری از بیماری‌ها و عفونت‌ها مثل کزاز در امان نگاه خواهد داشت.
  داروها: قبل از این‌که باردار شوید با پزشک متخصص زنان درباره داروهایی که مصرف می‌کنید و بیماری‌هایی که دارید صحبت کنید. در دوران بارداری  نمی‌توانید از هر دارویی استفاده کنید، چون این داروها به هر حال از مواد شیمیایی هستند و جنین را تحت‌تاثیر قرار می‌دهند. بنابراین اگر شما بیماری خاصی داشته باشید که نتوانید داروی خود را قطع کنید، شاید لازم باشد فعلا از بارداری صرف‌نظر کنید. این کار هم سلامت شما و هم سلامت جنین را در آینده تأمین خواهد کرد. به یاد داشته باشیدکه مصرف هیچ‌گونه  دارویی را از پزشک خود پنهان نکنید!  برخی از داروها در دوران بارداری باعث نقایص جسمی و عقلی جنین و حتی سقط جنین خواهند شد.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ