صبحانه پر کالری یکی از دلایل چاقی ایرانیان

zahra
دکتر منصور ریسمانچیان، کارشناس تغذیه:

دکتر منصور ریسمانچیان، کارشناس تغذیه:

صبحانه پر کالری یکی از دلایل چاقی ایرانیان

در تمامی مقالات و مطالبی که در باره تغذیه نوشته و یا گفته می شود اهمیت صبحانه بوضوح آشکار است و بر آن به شدت تاکید می شود . ولی مقدار این وعده غذایی مهم معمولا ذکر نمی شود و چون اهمیت دارد گاهی برخی از مردم بیش از کالری که باید و شاید برای آن سهم در نظر می گیرند.

از سوی دیگر چون فشار کار هر کس اغلب با بیدار شدن شروع و بیشتر فعالیت در طول روز است کسب یک انرژی زیاد کمک می کند تا فعالیت ها در طول روز بهتر انجام شوند.

نکته ایی که نباید راحت از کنار آن گذشت این است که اکثر مطالبی که ما مطالعه می کنیم از کشورهای اروپایی به دست ما رسیده و ترجمه آن ها را استفاده می کنیم و این در حالی است که آنها صبحانه را پر کالری مصرف می کنند ولی در عوض سهم کالری ناهار شان بسیار پایین تر از ماست و بنا براین اگر ما به توصیه آن ها برای یک صبحانه پر حجم گوش می کنیم باید میزان وعده ناهار مان را نیز بر اساس فرهنگ همان منطقه تنظیم کنیم. وگرنه یک صبحانه مفصل و بعد هم یک ناهار سر شار از کالری می تواند بیشتر از کالری مورد نیاز در سه وعده را پوشش دهد و منجربه چاقی شود .از سوی دیگر حذف وعده شام هم خلاف اصول تغذیه است و با توجه به مطالب فوق در می یابیم که برای حفظ وزن مقدار کالری مورد نیاز در هر وعده را باید کنترل کنیم.

دکتر منصور ریسمانچیان، کارشناس تغذیه:

دکتر منصور ریسمانچیان؛ نایب رییس انجمن ارتقاء سلامت و بهبود تغذیه، عضو انجمن پیشگیری و درمان چاقی ایران، پزشک نمونه منتخب سازمان نظام پزشکی، مدیر مسؤل و صاحب امتیاز نشریه پیام پزشک، مولف کتاب های: تناسب اندام و سلامتی پایدار، چاقی و تاثیر آن بر سلامتی، غذیه سالم برای قلب و افزایش چربی های خون

آدرس و شماره های تماس جهت ارتباط با مطب دکتر ریسمانچیان:

اصفهان- خیابان شمس آبادی- بین بسیج و چهارراه قصر- جنب داروخانه زیتون- ساختمان شمس- طبقه سوم 

تلفن:

 2207810 0313

  03132207824

وب سایت: www.rismanchian.ir

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ