از کجا بفهمیم درد قلبـی اسـت یا گوارشی؟

nazari
در خانه بفهمید مشکل قلبی دارید یا گوارش..

شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشد که نوعی حس سنگینی یا درد خفیف و مبهم در سینه‌‌تان داشته باشید و بترسید که آیا این دردی که دارید از قلب‌تان است یا چیز دیگری. در مورد شباهت‌های این 2 درد ، دکتر هاری کرنر، مدیر مرکز پیشگیری بیماری‌های قلبی دانبری می‌گوید: «ما مشکل سوزش پشت جناغ سینه و درد پشت قفسه سینه را با نام heartburn (سوزش قلب) می‌شناسیم چرا که تفکیک این 2 درد از هم بسیار مشکل است اما راه‌‌هایی برای حدس زدن اینکه کدام این دردها از کدام عضو نشات گرفته وجود دارد. »

بی‌دلیل سوار آمبولانس نشوید : خیلی از انسان‌ها دردهای خفیف یا احساس سوزش یا گزگز کردن روی سینه خود را در زمان‌های متفاوت و در شرایط مختلف تجربه می‌کنند. به طور معمول همه آنها در چنین مقاطعی از خودشان می‌پرسند که آیا این درد ناشی از یک مشکل جدی است یا مسئله مهمی نیست. سؤال معمول در این میان این است که این حالت درد قلبی است و یک حمله قلبی یا ناشی از مشکلات گوارشی و سوزش‌های سردل وغیره.برخی از مشکلات گوارش و دردهای اعضای سیستم گوارش علائم و نشانه‌هایی شبیه مشکلات قلبی و سکته قلبی دارند اما این دردها و علائم نتایج متفاوتی را دربر دارد. تاخیر در درمان  مشکلات قلبی ممکن است زندگی انسان را به خطر بیاندازد. از طرف دیگر هیچ کس هم دوست ندارد به‌خاطر دردی که می‌شود با یک شربت آنتی‌اسید آن را ساکت کرد، سوار آمبولانس شود و سر از اورژانس یا بخش ccu دربیاورد. اولین چیزی که باید در مورد درد مهم‌تر یعنی درد قلبی به آن دقت کنید از قول دکتر چنسی کراندل، فوق‌تخصص بیماری‌های قلب و عروق در میشیگان این‌ است: «افرادی که سابقه بیماری قلبی ثابت شده دارند و آنهایی که به علت گرفتگی عروق آنژیوگرافی شده‌اند یا برای آنها استنت قلبی گذاشته شده است یا کسانی که تحت جراحی قلب باز قرار گرفته‌اند به محض بروز کوچک‌ترین علامت‌ها و نشانه‌هایی باید به اورژانس مراجعه کنند و زمان را از دست ندهند. در مورد این افراد باید فرض را بر این گذاشت که هر درد سینه‌ای ناشی از مشکلات قلبی-عروقی است.» اما در مورد دیگران ،دکتر کراندل می‌گوید:‌ «اگر سن‌تان بالای 50 سال است، سابقه خانوادگی از مشکلات قلبی و عروقی دارید، فشارخون‌تان به طور مزمن یا حاد بالا بوده است، بیماری دیابت دارید یا چاقی و اضافه‌وزن زیاد دارید و اگر کاملا بی‌تحرک هستید بدانید که در معرض بیماری‌های قلبی قرار دارید، پس باید مواظب باشید و دردهای‌تان را ساده نگیرید.»

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ
نظرات

1394-07-09 - 19:11 پاسخ

سلام من درد در وسط سینه سمت چپ دارم حالت تیر کشیدن و ده بیست دقیقه طول میکشه ک آروم بشم وسنم23 بعضی وقتا عرقی مث یهو گر بگیری در پیشانیم حس میکنم ولی سردش خیلی میترسم برم دکتر لطفا کمکم کنید

admin

admin

1394-07-09 - 19:11

جهت دریافت مشاوره تلفنی از پزشکان وبسایت الو دکتر می توانید

روزهای : شنبه تا چهارشنبه از ساعت 9 الی 21 ازطریق تلفن ثابت با شماره تلفن  9099071353 تماس بگیرید

پزشکان وبسایت الو دکتر آماده پاسخگویی به سوالات شما میباشند .