علت تیرگی اطراف چشم

دکتر ایمان مومنی، جراح و متخصص پوست و مو:بیماری تیرگی زیر چشم یک بیماری ایدیوپاتیک است. به این معنا که علت بیشتر آنها ناشناخته است البته بسیاری از مبتلایان سابقه خانوادگی مثبتی دارند اما از شایع‌ترین علل قابل توجه تیرگی زیر چشم‌ها می‌توان به انواع آلرژی‌ها اشاره کرد.

دکتر ایمان مومنی، جراح و متخصص پوست و مو:

بیماری تیرگی زیر چشم یک بیماری ایدیوپاتیک است. به این معنا که علت بیشتر آنها ناشناخته است البته بسیاری از مبتلایان سابقه خانوادگی مثبتی دارند اما از شایع‌ترین علل قابل توجه تیرگی زیر چشم‌ها می‌توان به انواع آلرژی‌ها اشاره کرد. آلرژی انواع گوناگونی دارد و از یک حساسیت ساده به بوی گل، گوجه‌فرنگی و یا گردن‌آویز شروع می‌شود و به آلرژی به پنی‌سیلین، دود سیگار و هوای آلوده و یا حتی به چهره رئیس اداره ختم می‌شود. بدیهی است درمان آن، استفاده از یک آنتی‌هیستامین نیست و تنها باید از ماده حساسیت‌زا دوری جست.

 علت شایع دیگر کبودی زیر چشم اختلالات خواب است. خیلی‌‌ها عقیده دارند که یک خواب ۳ تا ۴ ساعته طی شبانه‌روز جوابگوی نیاز آنها به خواب است اما در واقع این‌طور نیست و این افراد به‌خاطر داشتن نیروی جوانی، از ذخیره انرژی خود برای سر حال بودن استفاده می‌کنند، غافل از اینکه این ذخیره انرژی تمام‌شدنی است. کبودی زیر چشم‌ها می‌تواند اولین علامت تمام شدن این ذخیره محدود باشد. پس اگر رختخواب گرم و نرمی دارید حتما ۷ تا ۹ ساعت در شبانه‌روز را به خوابیدن روی آن اختصاص دهید. اما خواب داریم تا خواب

عده دیگری که اتفاقا همین مقدار در شبانه‌روز می‌خوابند نیز از چشمان کبود خود ناراحت هستند. درست است که آنها ۷ تا ۹ ساعت می‌خوابند اما چه خوابی؟ کیفیت خواب مهم‌ترین عامل در سرحال بودن و بیمه‌ شدن در برابر بیماری‌هاست. خیلی‌ها عادت دارند نقشه‌های روزمره خود را در خواب حلاجی کنند. متن سخنرانی‌ها، متن قراردادها، نوع برخوردها، لوازم مورد نیاز منزل و حساب و کتاب‌های بانکی و دفتری همه و همه مواردی نیستند که بشود آنها را در خواب حل و فصل کرد.

علاوه بر این، کسانی هستندکه مشکلات چندانی برای حل کردن در زمان خواب ندارند (هرچند تعداد این افراد از انگشتان دست نیز کمتر است) اما این «مرفهین بی‌درد» به گونه‌ای دیگر خواب خود را آشفته می‌کنند و آن مصرف انواع داروهای خواب‌آور یا محرک است.

اشتباه نکنید، منظورم از این داروها فقط الکل یا قرص اکس نیست. قهوه هم می‌تواند خواب ناز  را برهم زند.

بیماری‌های هورمونی، عاطفی، روحی روانی و تغذیه‌ای نیز نقش مؤثری در بروز تیرگی زیر چشم دارند اما شاید بتوان کاهش وزن‌های ناگهانی به علت رژیم‌های نامتعارف را نیز ازجمله علل مهم افتادگی چین و چروک صورت و تیرگی زیر چشم دانست.

راه حل؟

اولین و بهترین راه، حل مشکلات ذکر شده است. هرچند در موارد مادرزادی حل مشکل چندان آسان به‌نظر نمی‌رسد. استفاده از ماسک‌های شبانه علاوه بر فراهم‌آوردن محیطی مغذی و مرطوب برای پوست صورت، باعث ایجاد آرامش مضاعف برای شما می‌شود. این امکان را برای پوست شما مهیا می‌کند که پس از یک روز خسته‌کننده کاری پوست خود را در بهشت میوه‌ها با گل و بلبل تنها بگذارید. زمانی این تاثیرات دوچندان می‌شود که در ماسک‌ خود از مواد آنتی‌اکسیدان یا ضد پیری نیز کمک گرفته شود.

دکتر ایمان مومنی، جراح و متخصص پوست و مو:

دکتر ایمان مومنی، جراح و متخصص پوست، مو و زیبایی متولد سال ۱۳۵۶ اصفهان است که کلیه مقاطع تحصیلی خود را در این شهر به پایان برده است. در سال۱۳۷۴ در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در رشته پزشکی  پذیرفته شده و در سال ۱۳۸۲  فارغ التحصیل شد.  از سال ۱۳۸۴ تا ۱۳۸۸ در روستاهای چهار محال و بختیاری به عنوان پزشک خانواده مشغول کار بود و در سال ۱۳۸۸ در آزمون تخصص برای تخصص پوست دردانشگاه علوم پزشکی اصفهان قبول شد و در سال ۱۳۹۲ فارغ التحصیل شد. وی در همین سال موفق به دریافت بورد تخصصی شد و به عضویت انجمن متخصصین پوست ایران در آمد. دو سال خدمت مناطق محروم خود را در منطقه فریدن گذرانده و اکنون در اصفهان در حال خدمتگزاری به هموطنان عزیز است. مطب دکتر ایمان مومنی متخصص و جراح پوست و مو و زیبایی آماده ارائه خدمات و مشاوره تخصصی در زمینه های زیبایی و لیزر و بیماریهای پوست و مو به هموطنان عزیز است.

جهت ارتباط با مطب دکتر ایمان مومنی با شماره های ذیل تماس حاصل فرمائید:

03136269770

09375773665             

آدرس: اصفهان،خیابان توحید میانی، نرسیده به چهارراه پلیس مجتمع یاس واحد 201

وب سایت: drimanmomeni.ir

Momeniiman

drimanmomeni.ir

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ