مانیکور و پدیکور کردن ناخن ها مفید است و یا مضر؟

آزاده فراهانی
مانیکور و پدیکور کردن ناخن ها.

اگر شما به مانیکورها اعتماد دارید که به شما ناخنهایی با شکل و شمایل زیبا ارایه میدهد، سخت در اشتباه هستید. پوست خود را تغییر ندهید. این کار میتواند به عفونت ناخن منجر شود. همچنین اطمینان حاصل کنید که تکنسین ناخن شما تمامی وسایلی را که استفاده میکند، ضد عفونی کرده باشد. استفاده از وسایل استرلیزه نشده، باعث انتقال عفونتهای ویروسی مانند هپاتیت ب یا زگیلها میشود.

با اندکی کار کردن روی ناخنهای ضعیف و شکننده، میتوان در جهت محکم کردن آن گام برداشت. نکات زیر میتواند در محافظت از آنها شما را یاری دهد تا ناخنهایتان از آن حالت شکنندگی و سستی خارج شوند.

ناخنهایتان را کوتاه، به شکل مربعی، و در قسمت بالا نسبتا مدور نگه دارید. بعد از هر حمام یا بعد از اینکه دست به مدت پانزده دقیقه در حمام روغن و زیر آب بود ناخنهای شکننده را پیرایش کنید. سپس از مرطوب کننده (کرم) استفاده کنید.

زمانی که میخواهید بخوابید، با استفاده از کرم، پوست و ناخنهای دست را ماساژ دهید و سپس آن را با دستکش کتانی بپوشانید.

از یک سفت کننده یا مستحکم کننده ناخن استفاده کنید. اما استفاده از محصولاتی که در ترکیباتشان سولفو آمید تلوئن (toluene sulfonamide ) یا فرم آلدهید (formaldehyde) به کار برده شده، بپرهیزید. این مواد شیمیایی میتواند باعث قرمزی و سوزش پوست گردد.

از مواد رنگبر (استون) بیشتر از دو بار در ماه استفاده نکنید. به جای آن نحوه براق کردن و آراستن ناخنها را تغییر دهید. زمانی که شما به یک ماده برای از بین بردن رنگ روی ناخن نیاز دارید، از آن نوع موادی که در ترکیب آن از ماده شیمیایی استون استفاده شده اجتناب کنید که استفاده از آن باعث خشک شدن ناخنها میشود.

ترکها و چاکهای موجود را با چسب ناخن یا پالیش تمیز مرمت کنید.

  تغییراتی در رژیم غذایی که به طور فرضی باعث مستحکم کردن ناخن بشود، هیچگونه نتیجهای را به دنبال ندارد. اضافه کردن پروتئین یا کلسیم به رژیم غذایی باعث افزایش استحکام ناخن نمیشود مگر اینکه دارای کمبود پروتئین باشید. و مشابه آن فرو بردن ناخن در ژلاتین هم هیچ تاثیری در استحکام ناخن ندارد.

به سادگی میتوان مراقبت از ناخنها را نادیده گرفت اما یک مراقبت خیلی کم اما اساسی میتواند باعث داشتن ناخنهای سالم برای مدت طولانی شود.                 

(منبع: سیمرغ)

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ