دکتر وفایی: تفاوت لیپوماتیک و لیپولیز

zahra
لیپوماتیک و لیپولیز روش هایی هستند که با استفاده از امواج بر روی چربی های بدن تاثیر می گذارند و آن ها را به صورت مایع در می آورند و از بدن خارج می کنند.

لیپوماتیک و لیپولیز روش هایی هستند که با استفاده از امواج بر روی چربی های بدن تاثیر می گذارند و آن ها را به صورت مایع در می آورند و از بدن خارج می کنند.

تفاوت لیپوماتیک و لیپولیز چیست؟

در روش لیپوماتیک چربی ها را بدون استفاده از حرارت به مایع تبدیل کرده، از بدن خارج می کنند و از آن چربی ها برای تزریق به نقاط دیگر بدن مثل باسن، زیر چشم، گونه، خط لبخند و … استفاده می کنند. اما در روش لیپولیز از حرارت برای مایع کردن چربی ها استفاده شده پس نمی توان دوباره از آن ها استفاده کرد.

در هر دو روش از لیزر برای ذوب کردن چربی استفاده می کنند. در روش لیپوماتیک چون حرارتی تولید نمی شود در نتیجه پوست دچار سوختگی نخواهد شد و چربی ها به طور مجدد قابل استفاده است.

لیپولیز چیست؟

در این روش پزشک به کمک لیزر و فیبر نوری چربی ها را حرارت می دهند و به صورت مایع از بدن خارج می کند و به کمک سیخک های ساخته شده از پروتئین کلاژن پوست را کشیده و سفت می کند.

از جمله مزایای لیپولیز این است که فرد چربی های بدن خود را از دست می دهد و علاوه بر کاهش وزن پوست کشیده و سفت خواهد شد. باید توجه داشته باشید که ممکن است فرد بعد از لیپولیز قدری کبودی و درد خفیف احساس کند.

لیپوماتیک چیست؟

روش لیپوماتیک، درمانی مطمئن و ایمن برای کاهش چربی های بدن است. در این روش بعد از مایع کردن چربی ها به کمک ویبره از بدن خارج و جراحتی در شکم ایجاد نمی شود.

یکی از مزایای این روش این است که آمبولی بیمار را تهدید نخواهد کرد اما در روش لیپولیز چون اشعه به تمام چربی ها تابانده می شود قدری خطر آمبولی وجود دارد و فرد تا مدت ها با کاهش سایز روبرو است.

هزینه روش لیپوماتیک بیشتر است و افرادی که از این روش استفاده کرده اند کاهش سایز بیشتری داشته اند.

مزایای لیپوماتیک

– درد کمتر

– دوره نقاهت کوتاهتر

– کبودی کمتر

– زمان عمل کوتاهتر

– بدون ایجاد برش، زخم و بخیه بر روی بدن بیمار

– عدم نیاز به بستری شدن در بیمارستان

– همزمان با خروج چربی پوست لیفت می شود و ظاهری زیباتر به پوست خواهد داد

– خطر آمبولی وجود ندارد

فواید لیپولیز

– بروز عفونت در محل خروج چربی کم است

– ایجاد زخم در محل خروج چربی کم است

– تقریبا یک هفته برای از سر گیری فعالیت های روزانه زمان نیاز است

– لیزر مورد استفاده بدون خطر است و پوست را نمی سوزاند

مهمترین تفاوت لیپوماتیک و لیپولیز

اشعه مورد استفاده در لیپولیز از نظر قدرت ضعیف تر است و برای از بین بردن چربی هایی با حجم کم استفاده می شود زیرا تنها چربی ها را کربنیزه می کند. اما لیپوماتیک برای از بین بردن حجم بیشتری از چربی ها به عنوان مثال 200 سی سی مورد استفاده قرار می گیرد.

 

از دیگر تفاوت ها این است که لیپوماتیک روشی ایمن تر است زیرا با تزریق مایع به ناحیه مورد نظر، چربی ها با ویبره و لرزش از بدن خارج می شوند. تفاوت دیگر کاهش خطر آمبولی در لیپوماتیک است.

آخرین تفاوت هزینه بیشتر لیپوماتیک نسبت به لیپولیز می باشد.

این نکته را باید در نظر داشته باشید که در لیپولیز اشعه به تمام نقاط تابانده می شود و ممکن است تا مدتی کاهش سایز اتفاق بیفتد.

لیپوماتیک بهتر است یا لیپولیز؟

با توجه به محاسن، مزایا و طریقه انجام عمل لیپوماتیک و لیپولیز که در بالا اشاره شد می توانید تصمیم بگیرید که کدام روش برای شما مناسب تر است. در ضمن این نکته باید مد نظر قرار گیرد که لیپوماتیک فقط به نقاط حاوی چربی تزریق، می شود و چربی آن ناحیه را خارج می کنند اما در روش لیپولیز تمام نواحی تحت اشعه قرار می گرد و بافت های چربی تمام نواحی را از بین می برد پس تا مدتی کاهش سایز احساس خواهد شد.

سایت

اینستاگرام

تلگرام

 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ
نظرات
Samira

Samira

1399-08-08 - 20:49 پاسخ

دکتر وفایی عالی هستن