چرا سمعک سوت می زند؟ - سید محمد رضا تقوی

چرا سمعک سوت می زند؟

چرا سمعک سوت می زند؟

چرا سمعک سوت می زند؟

سوت زدن در بسیاری از موارد یک صدای ناخوشایند است اما سوت زدن سمعک شما ممکن است نشانه این باشد که چیزی اشتباه است. موارد متعددی می توانند باعث سوت زدن سمعک شوند ، اما همه آنها قابل حل هستند.

کلینیک شنوایی سنجی دانیال نیاز به مشاوره بیشتر دارید؟ برای صحبت با سید محمد رضا تقوی کلیک کنید.
بپرس مشاوره رایگان

بسیاری از مردم وقتی صداهای ناخوشایندی می شنوند، اعصابشان به هم می ریزد، خواه صدای جیغ کشیدن صندلی باشد یا یک صدای بلند در آهنگ. برای کسانی که کم شنوایی دارند، صدای ناگهانی سوت سمعک می تواند در مواردی کاملا عادی ایجاد شود از جمله وقتی شخصی را در آغوش می گیرید. در حالی که برخی از این سوت ها ممکن است به این معنی باشد که سمعک شما نیاز به تعمیر دارد و برخی دیگر را می توان با تنظیمات ساده حل کرد. به این نوع سوت کشیدن سمعک، فیدبک گفته می شود.

فیدبک سمعک زمانی اتفاق می افتد که سیگنال صوتی یا موج صوتی از کانال گوش خارج شده و به میکروفون سمعک برگشت کند. می تواند مانند صدای جیغ، سوت، وزوز شدید یا خش خش به نظر برسد.

“هرچه کاهش شنوایی شما شدیدتر باشد، احتمال فیدبک بیشتر است، فقط به دلیل قدرت و اندازه موج صوتی”

 

دلایل فیدبک زیاد در سمعک

  • سمعک خوب فیت نشده است: اگر قالب گوش سمعک شما به درستی در گوش شما قرار نگیرد، صدا به بیرون و به داخل میکروفون دستگاه نشت کرده و باعث ایجاد صدای سوت می شود. اگر قالب سفارشی خود را ندارید ممکن است این مشکل ادامه پیدا کند. اگر قالب های متناسب با گوش خود دارید باید برای بررسی بیشتر علت فیدبک به شنوایی شناس خود مراجعه کنید. اگر او تشخیص دهد که جاگیری ناصحیح قالب علت فیدبک شما است، باید قالب را مجدد بسازید.

 

  • در گوش شما جرم تجمع پیدا کرده است: گوش های ما به طور طبیعی جرم تولید می کند تا مواد خارجی را به دام بیندازد و دفع کند اما هنگامی که این جرم در گوش شما جمع شده و سمعک خود را روی آن قرار می دهید، صدایی که از تقویت کننده خارج می شود مسدود شده و به میکروفون باز می گردد و باعث سوت کشیدن است. اگر این مشکل دائمی است برای کمک به متخصص شنوایی خود مراجعه کنید.

 

  • میکروفون مسدود شده است: اگر میکروفون سمعک با جرم یا زباله پوشانده شود، در سمعک صدا ایجاد می کند. تمیز کردن آرام سوراخ های میکروفون با گیره موم یا قلاب باید مشکل را حل کند.
  • ولوم سمعک بسیار زیاد است: گاهی اوقات افزایش صدا در سمعک می تواند وسوسه انگیز باشد. اما زیاد بلند کردن آن می تواند باعث ورود مجدد صدا به سمعک شما شده که باعث سوت زدن می شود. صدای سمعک را کم کنید و از نقطه ای که صدا آنقدر بلند می شود که فیدبک ایجاد می کند، اجتناب کنید.

 

  • شکستن لوله: برای برخی از سمعک ها، لوله ای که به قالب گوش متصل می شود می تواند سفت و کوچک شود. گاهی لوله شروع به کشیدن قالب می کند که یعنی زمان خرید لوله جدید فرا رسیده است.

 

برخی از سمعک ها نسبت به بقیه حساسیت بیشتری به فیدبک دارند. اگر فیدبک با وجود انجام این مراحل برای از بین بردن آن، تداوم داشت برای ملاقات با متخصص شنوایی کلینیک دانیال برنامه ریزی کنید.

 

 

کلینیک شنوایی سنجی دانیال

كلينيك سنجش شنوايي و تجويز و تعمیرات سمعك دانیال با مجوز رسمي از نظام پزشكي با در اختيار داشتن پيشرفته ترين تجهيزات تشخيصی در حوزه شنوايي شناسي و تجويز سمعك...

سوالات خود را از کلینیک بپرسید
  • qwdefal

    من دستم خورد یه نوبت ثبت شد برام لزفا خودتون لغوش کنید چون من نتونستم

  • لغو پاسخ
کلینیک شنوایی سنجی دانیال