یک ضد اشتهای معجزه گر

با خوردن این گیاه احساس گرسنگی و میل به پرخوری و ریزهخواری را کاهش می دهید.

با خوردن این گیاه احساس گرسنگی و میل به پرخوری و ریزهخواری را کاهش می دهید.

میخواهید خوش اندام شوید اما نمیتوانید اشتهای زیادتان را کنترل کنید؟ نمیتوانید از ریزهخواری و پرخوری دست بکشید؟ بدون شک گام اول برای کاهش وزن اصلاح برنامهی غذایی و کم کردن  اشتها میباشد. خبر خوش برایتان این است که میتوانید با خوردن اسفناج احساس گرسنگی و میل به پرخوری و ریزه خواری را کاهش دهید. این خبر خوش مدیون زحمات و بررسیهای محققان سوئدی است که معتقدند غذای محبوب ملوان زبل یک ضداشتهای معجزه گر است.

به گفتهی محققان سوئدی اسفناج حاوی ترکیباتی به نام تیلاکوئیدها میباشد که در غشای برگهای سبز قرار دارند. این ترکیبات باعث کندی هضم لیپیدها شده و روده ها را به کار میگیرد و همین مسئله هم باعث افزایش هرچه بیشتر هورمونهای سیری میشود.

البته محققان بر این باور هستند که خوردن اسفناج به تنهایی کافی نیست. باید این سبزیجات مفید را خرد و کاملاً له کنید تا تیلاکوئیدهای آن به خوبی آزاد شوند. چون بدن ما نمیتواند به طور مستقیم این ترکیبات را تفکیک و جذب کند.

محققان روی 15 داوطلب که هر روز صبح پودر اسفناج را در آب حل کرده و مینوشیدند بررسیهایی انجام دادند.

نتیجه این بررسیها نشان میدهد که این افراد در طول روز میلی به ریزه خواری ندارند و به خوبی اشتهایشان را کنترل میکنند. به همین دلیل محققان توصیه میکنند اگر به دنبال ضداشتها میگردید به جای مصرف قرص و دارو به سراغ اسفناج بروید.(تبیان)

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ