روشهای درمان موهای زائد

یکی از روش‌های از بین بردن موهای زائد، الکترولیز یا سوزاندن مو است که می‌توان گفت روش قدیمی‌تر از بین بردن موهای زائد است.

 به طور کلی می‌توان دو راه اصلی برای درمان این عارضه به کار گرفت. نخست درمان دارویی و استفاده از داروهای خوراکی که اغلب خاصیت ضدهورمون مردانه دارد و همچنین استفاده از داروهایی که باعث تعدیل سطح انسولین خون می‌شود. در کنار این داروها می‌توان از داروهای ضدبارداری نیز استفاده کرد. نوع دیگر درمان، استفاده از لیزر است. البته در مواردی که میزان آندروژن یا پرولاکتین بالا باشد، می‌توان از هر دو نوع درمان به طور همزمان استفاده کرد. کاربرد لیزر به این صورت است که محل رنگدانه را ردیابی می‌کند و باعث از بین بردن ریشه و مو می شود. در اینجا لازم به توضیح است که موها در سه مرحله از رشد قرار می‌گیرند. مرحله اول که بخش فعال است و بیشترین میزان رنگدانه را دارد. مرحله دوم که مرحله پس‌رفت می‌گویند و مرحله سوم که «مرحله ریزش» است. بهترین اثر لیزر درمانی در مرحله اول است که رنگدانه‌ها بیشترین فعالیت را دارند. وقتی فردی را تحت لیزر درمانی قرار می‌دهند، موها در تمام این سه مرحله قرار دارند بنابراین باید حداقل سه بار لیزر درمانی انجام شود. البته این میزان در افراد متفاوت برحسب ضخامت  مو و عوامل دیگر متغیر است.  از آنجایی که خود این سه مرحله اصلی شامل بخش‌های دیگری هستند، دوره لیزر درمانی ممکن است بیشتر از سه بار انجام شود. در ضمن تعداد رنگدانه‌های مو نیز در تعیین دوره لیزر درمانی نقش دارند. هرچه تعداد رنگدانه‌های مو کمتر باشد، اثر لیزر درمانی نیز کمتر می‌شود بنابراین لیزر درمانی برای از بین بردن موهای بور و سفید کم اثر یا بی‌اثر است.

یکی  از روش‌های از بین بردن موهای زائد، الکترولیز یا سوزاندن مو است که می‌توان گفت روش قدیمی‌تر از بین بردن موهای زائد است. در این روش سوزاندن مو با سوزن انجام می‌شود به طوری که سوزن مستقیما وارد ریشه می‌شود و سلول ریشه مو را از بین می‌برد.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ