موهایی چون آبشار داشته باشید

نکته قابل توجه دیگر، اینکه بهتر است روی بالش‌های ساتن بخوابید. پارچه ساتن باعث نرم شدن مو می‌شود. تماس موهای شما روی بالش‌هایی از جنس غیر ساتن باعث زبر شدن مو می‌شود.

شاید بارها و بارها برایتان پیش آمده باشد که بخواهید موهایتان همانند موهای هنر پیشهها براق و جذاب باشد اما آیا در واقعیت، دست یافتن به چنین موهایی امکان پذیر است؟ البته که اینطور است.همان طور که ناخنها سطح محافظی به اسم کوتیکول دارند، مو نیز چنین سطح محافظی را دارد و رمز دستیابی به موهای سالم و در عین حال براق با اندکی توجه، کار سادهای است. فقط کافی است سطح کوتیکول را نرم و لطیف نگه دارید.کوتیکول زیر میکروسکوپ مانند سطحی است که روی آن را رنگ پوشانده است اما سطح، هموار و صاف است. بر اثر سشوار و اتو کردن بیش از حد مو، رنگ کردن و مواد شیمیایی، این سطح ناصاف و زبر میشود. به گفته یکی از متخصصان زیبایی، براق بودن موها به خاطر سطح صاف و هموار کوتیکول است و به خاطر همین موهای زبر و کلفت براق نیستند. در اینجا به مواردی اشاره میکنیم که به شفافیت و براق شدن مو کمک میکند.

تغذیه سالم داشته باشید

 مو از کراتین که نوعی پروتئین است، تشکیل شده است. پس به خاطر داشته باشید که مواد غذایی حاوی پروتئین مانند گوشت قرمز، ماهی، تخممرغ، لوبیا و محصولات لبنی کم چرب را از برنامه غذاییتان حذف نکنید. بهتر است مواد غذایی حاوی امگا 3 مانند ماهی سلمون، آووکادو، فندق و بادام را به میزان کافی در برنامه غذاییتان بگنجانید. خوردن این مواد غذایی در طولانی مدت باعث سلامتی مو و براق شدن آن میشود. راه حلهایی که با مواد غذایی ارائه میشود معمولا زمانبر هستند و زودتر از 6 ماه نتیجه نمیدهند.

شستن مو با آب سرد را کنار بگذارید

هیچ لزومی ندارد که موهایتان را با آب سرد و یخ بشویید. ممکن است آب سرد باعث طراوت پوست و بسته شدن منافذ سطح روی پوست صورت شود اما باعث، نرم شدن سطح کوتیکول مو نمیشود. نکته دیگر این است که هنگام شستن موهایتان نباید آنها را به هم بفشارید چرا که موهای خیس شکننده است و اگر آن را پس از شستن با حوله به شدت خشک کنید به سطح کوتیکول مو آسیب میرساند.

نرم کنندهها را نادیده نگیرید

بهتر است هر بار که موهایتان را شامپو میزنید از نرم کننده استفاده کنید. از نرم کنندههایی با فرمولهای جدید که حاوی مواد مغذی برای ریشه مو است استفاده کنید. از جمله این مواد میتوان به روغن آووکادو و روغن زیتون اشاره کرد که باعث میشود رطوبت مو تامین شود.

شانه کردن را فراموش نکنید

شانه کردن  باعث براق شدن مو میشود. با شانه کردن مو روغن طبیعی سر ترشح میشود و باعث نرم شدن مو میشود. بهتر است از شانههای چوبی استفاده کنید چرا که شانههای پلاستیکی ریشه سر را اذیت میکند.

موهایتان را براق کنید

مطمئن شوید که شامپو یا تقویت کنندهای که برای موهایتان استفاده میکنید، قابل حل در آب است. محصولات بهداشتی  قابل حل در آب  دارای بر چسب dimethicanol هستند. این ماده که نوعی پلیمر سیلیکونی است، تاثیر بسزایی در شاداب و با طراوت کردن مو دارد و اگر قابل حل در آب نباشد، هنگام شستن از روی مو به خوبی پاک نمیشود.

نکته قابل توجه دیگر، اینکه بهتر است روی بالشهای ساتن بخوابید. پارچه ساتن باعث نرم شدن مو میشود. تماس موهای شما روی بالشهایی از جنس غیر ساتن باعث زبر شدن مو میشود.

به موهایتان رسیدگی کنید

اگر از آن دسته افرادی هستید که به دنبال واکس مو، تافت، ژل و … برای براق نگه داشتن موهایتان میروید، بهتر است آنها را کنار گذاشته و بیشتر به سلامت موهایتان توجه کنید. هفتهای یک بار از شامپوهای براق کننده مانند پنتن پرووی استفاده کنید یا راهکار زیر را دنبال کنید: ماهی یکبار، یک قاشق غذاخوری جوش شیرین به دو قاشق غذاخوری شامپو اضافه کنید. بیکربونات سدیم موجود، هرگونه خشکی را از بین میبرد و باعث لطافت و براق شدن مو میشود.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ