تشعشعات با درجه کم خطر سرطان خون را افزایش می‌دهد

maryam01
تحقیقات مرکز بین‌المللی سرطان‌شناسی نشان می‌دهد که تماس با تشعشعات رادیواکتیو و میزان کمی از آن در یک بازه‌ی طولانی‌مدت می‌تواند باعث تشدید علائم سرطان خون شود. طی این تحقیق دانشمندان اطلاعات مربوط به تماس با تشعشعات و بیماری‌هایی را که بر سلامت تأثیر می‌گذارد در بین ۳۰۰۰۰۰ کارگر در تجهیزات هسته‌ای اروپا و ایالات متحده مورد بررسی قرار دادند. در حالی‌که تحقیق مختصر و جزئی درباره‌ی خطرات مرتبط با تماس طولانی‌مدت با تشعشعاتی با درجات پایین به پایان رسیده است، یافته‌های اخیر می‌تواند برای حفظ و مراقبت از سلامت کارگران نیروگاه هسته‌ای مفید و مؤثر باشد.

تحقیقات مرکز بین‌المللی سرطان‌شناسی نشان می‌دهد که تماس با تشعشعات رادیواکتیو و میزان کمی از آن در یک بازه‌ی طولانی‌مدت می‌تواند باعث تشدید علائم سرطان خون شود.
طی این تحقیق دانشمندان اطلاعات مربوط به تماس با تشعشعات و بیماری‌هایی را که بر سلامت تأثیر می‌گذارد در بین ۳۰۰۰۰۰ کارگر در تجهیزات هسته‌ای اروپا و ایالات متحده مورد بررسی قرار دادند. در حالی‌که تحقیق مختصر و جزئی درباره‌ی خطرات مرتبط با تماس طولانی‌مدت با تشعشعاتی با درجات پایین به پایان رسیده است، یافته‌های اخیر می‌تواند برای حفظ و مراقبت از سلامت کارگران نیروگاه هسته‌ای مفید و مؤثر باشد.
در تحقیقی دیگر، اطلاعات مربوط به ۳۰۸۲۹۷ کارگر که میزان تماس آنها با تشعشعات حداقل به مدت یک سال در فرانسه، بریتانیا و ایالات متحده تحت نظارت بود مورد بررسی قرار گرفت. این تحقیق نشان می‌دهد که اگر میزان تشعشعات را با مقیاس ۱ میلی‌سیورت در نظر بگیریم، خطرات نسبی پیشرفت سرطان خون از هر هزار نفر، در سه نفر تشدید پیدا می‌کند.
دُزهای تشعشعاتی سالانه‌ی متوسط تماس کارگران با آنها، مقیاس میلی‌سیورتی حدود ۱.۱ داشته و دُز افزایشی آنها مقیاس میلی‌سیورتی حدود ۱۵.۹ دارد. تحقیقات نشان می‌دهد که در کل ۵۳۱ کارگر به خاطر سرطان خون جان خود را از دست دادند. محققان می‌گویند خطر سرطان با تماس با تشعشعاتی که دُز آنها بالای ۱۰۰ میلی‌سیورت باشد افزایش می‌یابد.
(منبع: allhealthsite)

امکان پیش‌بینی خطر سرطان خون پیش از ابتلا

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ