گزینه های جراحی زیبایی پستان (ماموپلاستی) - سيد سجاد محمدی

گزینه های جراحی زیبایی پستان (ماموپلاستی)

گزینه های جراحی زیبایی پستان (ماموپلاستی)

سه عمل جراحی زیبایی یا ماموپلاستی روی پستان انجام می شود: بزرگ کردن پستان، کوچک کردن و نهایتا بازسازی آن.

دکتر سيد سجاد محمدی نیاز به مشاوره بیشتر دارید؟ برای صحبت با سيد سجاد محمدی کلیک کنید.
بپرس مشاوره رایگان

بزرگ کردن پستان (ماموپلاستی افزودنی):

بزرگ کردن سینه با هدف بزرگ شدن شکل ظاهری، سایز و کانتور سینه های زن انجام می شود. زنان به دلایل مختلفی دوست دارند سینه های بزرگی داشته باشند. برخی از خانم ها احساس می کنند که سینه های آن ها بسیار کوچک است. برخی تمایل دارند بعد از بارداری سینه های خود را دستکاری کنند. برخی دیگر به سبب عدم تقارن اندازه پستان ها دست به چنین کاری می زنند.

تقویت پستان با جراحی ایمپلنت سینه انجام می شود که می تواند در زیر یا بالای عضله قفسه سینه قرار گیرد. برش را می توان در زیر بغل، هاله (ناحیه اطراف نوک سینه) یا چین پستان تحتانی انجام داد. به طور کلی، تمام روش های اتخاذ شده در تقویت سینه, روش های حداقل تهاجمی هستند. برای تقویت هایی که در آن ها برش در زیر بغل ایجاد می شود ممکن است در طول عمل از آندوسکوپ (لوله ای نازک که مجهز به دوربینی کوچک و نور است) استفاده شود.

ایمپلنت؛ از یک پوسته سیلیکونی پر شده با آب شور (محلول آب- نمک) یا ژل سیلیکونی تشکیل شده است. پزشک با قرار دادن ایمپلنت های آزمایشی، اندازه دلخواه فرد را تعیین می کند. در حال حاضر، ایمپلنت های محلول نمکی کاربرد بسیاری دارند. ایمپلنت های پر شده از ژل سیلیکون- که کاربرد آن ها توسط FDA ممنوع است- فقط برای زنان شرکت کننده در مطالعات تایید شده، در دسترس است.

تقویت پستان؛ روش نسبتاً ساده ای است که مانند هر عمل جراحی دیگری، خطرات پیش بینی شده مختص خود را می تواند داشته باشد. نگرانی ها و انتظارات خود از این تکنیک را یادداشت کنید و مزایا، خطرات و سایر گزینه ها را در ذهن خود مرور کنید و با یک جراح پلاستیک معتبر مشورت کنید.

کوچک کردن پستان:

جراحی کوچک کردن پستان اغلب در زنانی که سینه های بزرگ و سنگینی دارند، به کار گرفته می شود. این افراد به دلیل وزن سینه های خود، ناراحتی های قابل توجهی از جمله درد گردن، کمردرد و بی حسی یا ضعف را تجربه می کنند. در طی این روش، پوست اضافی، چربی و بافت سینه برداشته می شود.

این عمل می تواند باعث تغییر در احساس سینه و همچنین ناتوانی در شیردهی شود.

بعد از عمل کوچک کردن سینه، بیشتر خانم ها از رهایی از علائم ناشی از داشتن پستان های بزرگ گزارش می دهند.

بازسازی پستان:

جراحی بازسازی پستان؛ اغلب در زنانی که تحت عمل ماستکتومی- به عنوان درمانی برای سرطان پستان- قرار گرفته اند انجام می شود.

در این روش سینه ای با ظاهر، کانتور و حجم مورد نظر جدیدی ایجاد می شود. نوک سینه و آرئولا یا هاله پستان نیز از نظر زیبایی بازسازی می شود. با این حال؛ معمولاً هنگامی که اعصاب حسی یا غدد و مجاری شیری پستان برداشته شده یا آسیب قابل توجهی دیده باشد؛ احساس و عملکرد طبیعی پستان برنمی گردد..

ظاهر، کانتور و حجم پستان را می توان با کاشت ایمپلنت یا با بافت خود زن بازسازی کرد. اگر از ایمپلنت استفاده شود، آن را اندازه می گیرند تا با پستان مقابل مطابقت داشته باشد. در صورت امکان، ایمپلنت؛ زیر عضله ی سینه قرار می گیرد. با استفاده از بافت خود زن نیز می توان پستان را بازسازی کرد. در بعضی مواقع می توان از قسمتی از دیواره تحتانی شکم نیز استفاده کرد. سایر گزینه های بافتی برای بازسازی اتولوگ (یعنی با استفاده از بافت بدن خود فرد)؛ ماهیچه پشت؛ باسن و پوست یا چربی بدن است. بعضی اوقات برای ایجاد تقارن با پستان تازه بازسازی شده، لازم است تا سینه طبیعی فرد نیز جراحی شود.

بازسازی پستان می تواند در هر زمانی بعد از ماستكتومی انجام شود. این روش؛ تأثیر مشخصی در عود سرطان ندارد و به نظر نمی رسد که بر کنترل سرطان نیز تأثیری داشته باشد. با این حال جلسات منظمی برای پیگیری وضعیت فرد (بعد از عمل) ترتیب داده می شود و معاینات لازم نیز به وی آموزش داده می شود.

لیفت سینه (ماستوپکسی):

در برخی از زنان، پوست سینه؛ مقاومت و خاصیت ارتجاعی خود را از دست می دهد و نمی تواند وزن پستان را تحمل کند و این باعث افتادگی سینه می شود. در این شرایط، که پتوزیس نام نهاده می شود، سینه، پوست بیشتری در مقایسه با بافت خواهد داشت. برای لیفت پستان، این پوست اضافی باید برداشته شود. برای این کار؛ چندین روش جراحی استفاده می شود از جمله:

  • الگوی وایز. برش لنگری شکل، که در اطراف قفسه سینه و زیر سینه ایجاد می شود.
  • لژور. که در آن برشی در اطراف و پایین آرئولا ایجاد می شود.
  • دونات یا پری آرئولار. برش فقط در اطراف آرئولا انجام می شود.

این جراحی تا حدودی جای زخم دائمی ایجاد می کند، اما محصولاتی وجود دارند که ممکن است ظاهر این زخم ها را به حداقل برسانند.

آیا ماموپلاستی تحت پوشش بیمه قرار دارد؟

در مورد جزئیات پوشش بیمه؛ باید با شرکت بیمه خود و در مورد هزینه های مرتبط؛ با پزشک خود صحبت کنید.

در صورتی که تحت عمل کاشت پستان- یا به عنوان یک عمل زیبایی یا یک روش ترمیمی- قرار بگیرد، معمولا حق بیمه به شما تعلق نمی گیرد.

دکتر سيد سجاد محمدی

دکتر سيد سجاد محمدی، فوق تخصص جراحی پلاستیک، زیبایی و ترمیمی دارای بورد فوق تخصصی فارغ التحصیل پزشکی عمومی از دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی دریافت تخصص جراحی عمومی از دانشگاه...

سوالات خود را از دکتر بپرسید
  • زهرامحمدی

    سلام خسته نباشید خواستم بگم ایا عمل جراحی پلاستیک اقای دکتر انجام میدن و هزینش چقد میشه مممونم.

  • بهارباسطی

    سلام آیاعمل ماموپلاستی وابدومینوپلاستی همزمان انجام‌میشه؟

  • لغو پاسخ
دکتر سيد سجاد محمدی
بستن دکتر سيد سجاد محمدی دکتر سيد سجاد محمدی

سوالات خود را از دکتر سيد سجاد محمدی بپرسید

02191304024