مننژیت‌ در دوران کودکی باعث افت تحصیلی می‌شود

maryam01
تحقیقات نشان می‌دهد برخی از جوانانی که ل دوران کودکی خود، مننژیت باکتریایی داشتند سطح تحصیلی و میزان خوکفایی آنها نسبت به مردم عادی کمتر است. در واقع این افراد بیشتر از دیگران در معرض مشکلات شنوایی و ضعف‌های جسمی و روانی قرار دارند. معمولا ناتوانی‌ در یادگیری در بین این افراد یکی از مشکلات شایع محسوب می‌شود. عوامل مختلفی می‌تواند منجر به بروز مننژیت باکتریایی شود. طی تحقیقاتی که محققان از سال ۱۹۷۷ تا سال ۲۰۰۷ بر روی دو گروه از افراد تحت کنترل برای بررسی وجود مننژیت

تحقیقات نشان می‌دهد برخی از جوانانی که ل دوران کودکی خود، مننژیت باکتریایی داشتند سطح تحصیلی و میزان خوکفایی آنها نسبت به مردم عادی کمتر است. در واقع این افراد بیشتر از دیگران در معرض مشکلات شنوایی و ضعف‌های جسمی و روانی قرار دارند. معمولا ناتوانی‌ در یادگیری در بین این افراد یکی از مشکلات شایع محسوب می‌شود. 
عوامل مختلفی می‌تواند منجر به بروز مننژیت باکتریایی شود. طی تحقیقاتی که محققان از سال ۱۹۷۷ تا سال ۲۰۰۷ بر روی دو گروه از افراد تحت کنترل برای بررسی وجود مننژیت مننگوکوکی و مننژیت پنوموکوکی انجام دادند دریافتند که کمتر از ۱۱ درصد افرادی که در دوران کودکی مننژیت مننگوکوکی داشتند موفق شدند دبیرستان را تمام کرده و کمتر از ۸ درصدشان توانستند تا سن ۳۵ سالگی مدارج بالاتر تحصیلی را طی کنند. کمتر از ۱۰ درصد افرادی که در دوران کودکی پنوموکوکال داشتند توانستند دبیرستان را تمام کرده و کمتر از ۹ درصدشان توانستند تا سن ۳۵ سالگی مدارج بالاتر تحصیلی را طی کنند.
کمتر از ۵.۵ درصد از آن دسته از افرادی هم که در دوران کودکی مننژیت هموفیلوس آنفولانزا داشتند، در مقایسه با افرادی که هرگز دچار مننژیت نشدند، توانستند دبیرستان را به پایان برسانند و کمتر از ۸ درصدشان توانستند تا سن ۳۵ سالگی مدارج بالاتر تحصیلی را طی کنند.
در بین افرادی هم که حقوق ازکارافتادگی می‌گیرند، بیش از ۱.۵ درصدشان مننژیت مننگوکوکی‌، بیش از ۹ درصد مننژیت پنوموکوکی و تقریبا ۴ درصدشان مننژیت هموفیلوس آنفولانزا داشتند. 
این یافته‌ها نشان می‌دهد بچه‌هایی که دچار مننژیت باکتریایی هستند باید تحت مراقبت‌های روانشناختی قرار بگیرند. اما با تمام این اوصاف هنوز نمی‌توان رابطه‌ی علت و معلولی دقیق و صریحی بین سابقه‌ی مننژیت و افت تحصیلی و شغلی بیان کرد.
(منبع: allhealthsite)

با مننژیت و علل و علایمش آشنا شوید

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ