توصیه‌ پزشکان: فقط در موارد خاص پزشکی، سزارین انجام دهید

maryam01
طی ده سال اخیر، انجام سزارین بسیار افزایش یافته است، اما پزشکان بیمارستان بزرگ سنگاپور به زنان باردار توصیه می‌کنند که فقط در موارد پزشکی خاص و ضروری سزارین انجام دهند، چرا که مشکلات ناشی از آن ممکن است به بیماری‌های خطرزا تبدیل شود. خانم کلی تانگ دو فرزند دارد و هر دو فرزندش را با سزارین به دنیا آورده است. او به توصیه‌‌‌ دوستان، نخستین زایمانش را از طریق سزارین انجام داد. خودش می‌گوید: پزشکان به من گفتند که سر نوزادم خیلی بزرگ است، بنابراین دوستانم به من پیشنهاد کردند که سزارین انجام دهم، چرا که عملی مطمئن برای نوزاد است.

طی ده سال اخیر، انجام سزارین بسیار افزایش یافته است، اما پزشکان بیمارستان بزرگ سنگاپور به زنان باردار توصیه می‌کنند که فقط در موارد پزشکی خاص و ضروری سزارین انجام دهند، چرا که مشکلات ناشی از آن ممکن است به بیماری‌های خطرزا تبدیل شود.
خانم کلی تانگ دو فرزند دارد و هر دو فرزندش را با سزارین به دنیا آورده است. او به توصیه‌‌‌ دوستان، نخستین زایمانش را از طریق سزارین انجام داد. خودش می‌گوید: پزشکان به من گفتند که سر نوزادم خیلی بزرگ است، بنابراین دوستانم به من پیشنهاد کردند که سزارین انجام دهم، چرا که عملی مطمئن برای نوزاد است.
در حالی که او توانست خیلی سریع بعد از نخستین سزارین خود بهبود پیدا کند، اما در سزارین دوم چندان خوش‌شانس نبود. در طول دوران بارداری، پزشکان تشخیص دادند که وی دچار مشکلی به نام «برون‌چسبی جفت» است، شرایطی که در آن جفت آنقدر رشد می‌کند که به دیواره‌ی رحم می‌رسد و می‌چسبد. بزرگترین نگرانی برای مادر، خون‌ریزی و رحم‌برداری است که البته در موارد بسیار شدید این عمل انجام می‌شود. پزشکان، شواهد مبنی بر برون‌چسبی جفت را با میزان رو به افزایش سزارین مرتبط می‌دانند.
سعی کنید از انجام سزارین پرهیز کنید
دلایلی زیادی وجود دارد که نشان می‌دهد چرا انجام سزارین رو به افزایش است. رایج‌ترین دلیل سزارین به خاطر آن است که شخص پیش از آن هم سزارین انجام داده است. بنابراین بهترین راه‌کار برای بروز مشکلات بعدی آن است که حتی برای نخستین بار هم سزارین انجام ندهید.
برخی دلایل غیرپزشکی انجام سزارین شامل ترس از درد زایمان، تمایل به تولد نوزاد در تاریخ خاص و یا اجتناب از مشکلات شایع مرتبط با زایمان طبیعی است.
(منبع: allhealthsite)

بهترین تاریخ زایمان از نوع سزارین

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ