تاثیر جراحی و فیزیوتراپی بر تنگی کانال نخاعی مشابه است

maryam01
میزان بهبود علائم ناشی بیماری تنگی مجرای نخاعی (LSS) در افراد مبتلا به آن که فیزیوتراپی انجام می‌دهند، درست به مانند افرادی است که برای کاهش فشار این تنگی، جراحی انجام می‌دهند. طی تحقیقی، محققان ۱۶۹ بیمار ۵۰ ساله و مسن‌تر را که داوطلب جراحی بوده و قبلا برای انجام این عمل رضایت داده بودند مورد آزمایش قرار دادند. آنها به طور تصادفی برای بیماران زمان تعیین کردند تا دو بار در هفته و به مدت شش هفته برای کاهش فشار بر رویشان جراحی یا فیزوتراپی انجام شود.

میزان بهبود علائم ناشی بیماری تنگی مجرای نخاعی (LSS) در افراد مبتلا به آن که فیزیوتراپی انجام می‌دهند، درست به مانند افرادی است که برای کاهش فشار این تنگی، جراحی انجام می‌دهند. 
طی تحقیقی، محققان ۱۶۹ بیمار ۵۰ ساله و مسن‌تر را که داوطلب جراحی بوده و قبلا برای انجام این عمل رضایت داده بودند مورد آزمایش قرار دادند. آنها به طور تصادفی برای بیماران زمان تعیین کردند تا دو بار در هفته و به مدت شش هفته برای کاهش فشار بر رویشان جراحی یا فیزوتراپی انجام شود.
محققان بعد از انجام این آزمایش‌ها هیچ تفاوتی در دو گروه در ارتباط با بهبود علائم بیماری مشاهده نکردند و میزان پیشرفت یکسان بود. در واقع در هر دو گروه علائم بهبود بیماری از هفته‌ی دهم آغاز شد و تا هفته‌ی بیست و ششم به اوج خود رسید.
LSS دلیل عمده‌ی جراحی ستون فقرات کمری در ایالات متحده است. با این حال نتایج حاصل از تحقیقات قبلی در مقایسه با درمان‌های انجام شده با جراحی و بدون جراحی هنوز واضح و مشخص نیست. محققان می‌گویند که باید نتایج به دست آمده در سایر فضاهای تحقیقاتی هم مورد بررسی قرار گیرد تا ثابت شود که تأثیرات جراحی در طول زمان کم‌رنگ می‌شود. یافته‌ها نشان می‌دهد بیمارانی که با جراحی درمان شده‌اند و LSS داشتند در یک بازه‌ی چهار ساله، میزان بهبودی و از بین رفتن علائم بیماری در آنها نسبت به بیمارانی که جراحی انجام ندادند بیشتر بوده اما در یک بازه‌ی هشت ساله، این گروه دوباره همان وضعیت درد و عملکرد سابق را داشته‌اند. آمار نشان می‌دهد ۱۹ درصد از افرادی که چندین سال قبل جراحی کرده بودند بعد از گذشت این بازه‌ی زمانی دوباره باید جراحی انجام دهند.
(منبع: medicinenet)

کمردرد عارضه تنگی کانال نخا عی است ؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ