چگونه دندان هایمان را تمیز نگه داریم؟

najme_d
همانطور که بارها شنیده اید، مسواک زدن دندان ها با خمیر دندان فلوراید دار دو بار در روز به مدت دو دقیقه برای کمک به حفظ سلامت دهان و دندان ها لازم است.

 

اگر دندان ها را به درستی مسواک نزنید، لایه ای از باکتری ها روی آن را می پوشانند که به آن پلاک می گویند. این وضعیت می تواند به بیماری های لثه و پوسیدگی دندان منجر شود. مسواک زدن دندان ها از ایجاد پلاک جلوگیری می کند. سعی کنید مطمئن شوید که مسواک به سطح تمام دندان های تان می رسد.

بهتر است در آخرین دقایق قبل از خواب مسواک بزنید. البته دندانپزشک یا متخصص بهداشت شما با شناختی که از وضعیت دهان و دندان تان دارد، ممکن است بتواند توصیه های بهتری نیز به شما بکند.

اما نحوه ی مسواک زدن هم مهم است، اینکه به روش درست مسواک بزنید؛ مطمئن شوید که مسواک به تمام سطوح دندان هایتان برسد. به یاد داشته باشید که سطوح داخلی و سطوح خارجی حتمن خوب تمیز شوند.

پس از مسواک زدن، همه ی خمیردندان باقی مانده در دهان تان را خارج کنید. اما دهان تان را با آب یا دهان شویه شستشو ندهید.

استفاده از نخ دندان هم بسیار کارامد خواهد بود. کشیدن نخ دندان فقط برای خارج کردن مواد غذایی باقی مانده در میان دندان ها نیست، بلکه استفاده ی منظم از نخ دندان، با از بین بردن پلاک ها، می تواند بیماری لثه و بوی بد دهان را کاهش دهد.

منبع:   nhs.uk

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ