چه چیزی باعث می‌شود که پولیپ‌های کوچک وخوش‌خیم به سرطان مثانه بیانجامند؟

maryam01
سرطان مثانه یک بیماری شایع است؛ سالانه 10 هزار نفر در انگلستان به این بیماری مبتلا می‌شوند. این بیماری هفتمین سرطان شایع در انگلستان است که بیشتر در میان مردان رواج دارد. برخی از افراد به سرطان تهاجمی مثانه مبتلا می‌شوند؛ یعنی تومورهای سرطانی در لایه عضلانی مثانه رشد می‌کنند. زمانی که این اتفاق می‌افتد، احتمال گسترش تومورهای سرطانی در سایر نقاط بدن افزایش می‌یابد. به طور کلی، درمان این سرطان بسیار دشوار است. تا به امروز دلیل مشخصی در راستای نقش پولیپ‌های کوچک و خوش‌خیم در شیوع سرطان تهاجمی مثانه ارائه نشده است. مطالعات تیم تحقیقاتی دانشگاه پلیموت برای نخستین بار مکانیزم این روند را مورد تجزیه و تحلیل قرار داده است. نتایج این مطالعه در آگوست 2013 در مجله آمریکایی فیزیولوژی منتشر شده است.

سرطان مثانه یک بیماری شایع است؛ سالانه 10 هزار نفر در انگلستان به این بیماری مبتلا می‌شوند. این بیماری هفتمین سرطان شایع در انگلستان است که بیشتر در میان مردان رواج دارد.
برخی از افراد به سرطان تهاجمی مثانه مبتلا می‌شوند؛ یعنی تومورهای سرطانی در لایه عضلانی مثانه رشد می‌کنند. زمانی که این اتفاق می‌افتد، احتمال گسترش تومورهای سرطانی در سایر نقاط بدن افزایش می‌یابد. به طور کلی، درمان این سرطان بسیار دشوار است.
تا به امروز دلیل مشخصی در راستای نقش پولیپ‌های کوچک و خوش‌خیم در شیوع سرطان تهاجمی مثانه ارائه نشده است. مطالعات تیم تحقیقاتی دانشگاه پلیموت برای نخستین بار مکانیزم این روند را مورد تجزیه و تحلیل قرار داده است. نتایج این مطالعه در آگوست 2013 در مجله آمریکایی فیزیولوژی منتشر شده است.
پروتئین مهار کننده ترشح تریپسین (PSTI) در لوزالمعده، در بیشتر موارد سرطان مثانه مشاهده می‌شود. یافته‌های محققان حاکی از نقش قابل توجه پروتئین مهار کننده ترشح تریپسین در پیشرفت و متاستاز سرطان مثانه است.
محققان با درک عملکرد این پروتئین بازدارنده در راستای گسترش و حمله به بافت‌های سلولی توانسته‌اند راهکارهایی را برای جلوگیری از تحقق این فرآیند توسعه دهند. راهکارهای توسعه یافته از این پتانسیل برخوردارند که با تشخیص زود هنگام، شانس زندگی افراد مبتلا به سرطان مثانه را افزایش دهند. درمان پیشگیرانه، بیماران را از رژیم‌های دارویی سنگین و عمل‌های جراحی بی نیاز می‌سازد.
این تحقیقات به رهبری دکتر ریموند پلی‌فورد و دکتر تانیا مارچ‌بنک در دانشگاه پلیموت به انجام رسیده است.
(منبع: mayoclinic)

سرطان مثانه در کمین شماست؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ