خطر ابتلا به دیابت نوع 2 در زنان مبتلا به سندرم تخمدان پلی کیستیک

maryam01
ه گفته یکی از متخصصان بهداشت باروری، زنان جوان مبتلا به سندرم تخمدان پلی کیستیک (PCOS) حتی اگر اضافه وزن نداشته باشند، بیش از سایرین در معرض خطر ابتلا به دیابت نوع 2 قرار دارند. یکی از مطالعات اخیر در این زمینه به سرپرستی پروفسور هلنا تید و دکتر آنیو جوهام از دانشکده بهداشت عمومی و طب پیشگیری دانشگاه موناش انجام شد. محققان به بررسی یک مطالعه ایپدمیولوژیک در مقیاس بزرگ به نام مطالعه طولی سلامت زنان در استرالیا پرداخته و نتایج حاصل را ارائه کردند. بیش از 6 هزار زن در سنین 25 تا 28 سال به مدت 9 سال تحت نظر قرار گرفتند. 500 نفر از این زنان به سندرم تخمدان پلی کیستیک مبتلا بودند. بر اساس مشاهدات، مشخص شد که بروز و شیوع دیابت نوع 2 در میان زنان مبتلا به سندرم تخمدان پلی کیستیک تا 5 برابر بیشتر است.

به گفته یکی از متخصصان بهداشت باروری، زنان جوان مبتلا به سندرم تخمدان پلی کیستیک (PCOS) حتی اگر اضافه وزن نداشته باشند، بیش از سایرین در معرض خطر ابتلا به دیابت نوع 2 قرار دارند.
یکی از مطالعات اخیر در این زمینه به سرپرستی پروفسور هلنا تید و دکتر آنیو جوهام از دانشکده بهداشت عمومی و طب پیشگیری دانشگاه موناش انجام شد. محققان به بررسی یک مطالعه ایپدمیولوژیک در مقیاس بزرگ به نام مطالعه طولی سلامت زنان در استرالیا پرداخته و نتایج حاصل را ارائه کردند.
بیش از 6 هزار زن در سنین 25 تا 28 سال به مدت 9 سال تحت نظر قرار گرفتند. 500 نفر از این زنان به سندرم تخمدان پلی کیستیک مبتلا بودند. بر اساس مشاهدات، مشخص شد که بروز و شیوع دیابت نوع 2 در میان زنان مبتلا به سندرم تخمدان پلی کیستیک تا 5 برابر بیشتر است. چاقی یکی از علل عمده ابتلا به دیابت نوع 2 است؛ اما نقشی در ابتلا به دیابت در زنان مبتلا به سندرم تخمدان پلی کیستیک ندارد.
به گفته پروفسور تید، نتایج این تحقیق حاکی از اهمیت توجه به دیابت در مراقبت‌های بهداشتی از زنان مبتلا به سندرم تخمدان پلی کیستیک است. دیابت نوع 2 قابل پیشگیری است، اما تنها در صورتی که افراد در معرض خطر تحت نظارت قرار گرفته و آگاهی کافی در مورد خطر ابتلا به این بیماری را بدست آورند.
زنان شرکت‌کننده در مطالعه که در آغاز 25 تا 28 سال سن داشتند؛ با پایان یافتن مطالعه در سال 2012، 34 تا 37 سال سن داشتند. به گفته پروفسور تید، توجه به دیابت در سنین اوج باروری از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. عدم درمان به موقع دیابت، خطرات قابل توجهی را برای مادر و نوزاد به دنبال خواهد داشت.
(منبع: mayoclinic)

درمان طبیعی سندرم تخمدان پلی کیستیک

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ