زخم بسترهای بیمارستانی ممکن است به مرگ بیمار بینجامد

maryam01
تحقیقات جدید نشان میدهد که ارتباط مستقیمی بین زخمهای ناشی از فشار – که بیشتر آن را به نام زخم بستر میشناسیم – و مرگ و میر بیمار و نیز افزایش مدت بستری شدن در بیمارستان وجود دارد.

تحقیقات جدید نشان می‌دهد که ارتباط مستقیمی بین زخم های ناشی از فشار – که بیشتر آن را به نام زخم بستر می‌شناسیم – و مرگ و میر بیمار و نیز افزایش مدت بستری شدن در بیمارستان وجود دارد. بر اساس اطلاعات مربوط به این تحقیق، افرادی که زخم های ناشی از فشار در آن‌ها بیشتر است، احتمال مرگ در آن‌ها طی دوران بستری در بیمارستان، زیاد ماندن در بیمارستان و پذیرش مجدد در بیمارستان بعد از ۳۰ روز ترخیص بالا‌تر خواهد بود. 
فشار ناشی از بستری شدن در بیمارستان یکی از خطرات اصلی مرگ و میر است. در واقع مسئولیت این وضعیت به نوعی بر عهده ی بیمارستان است تا بتواند افرادی که در معرض خطر بالای زخم بستر قرار دارند شناسایی کرده و اقدامات پیشگیرانه را در ارتباط با پذیرش آن‌ها انجام دهد. 
محققان دریافته اند افرادی که بیشتر در معرض خطر این بیماری هستند در واقع افرادی اند که دارای بیماری های مزمن نظیر نارسائی احتقانی قلب، بیماری تنفسی، بیماری قلبی عروقی، دیابت و چاقی هستند. 
محققان با توجه به تحقیقاتی که به طور تصادفی بر روی ۵۱۰۰۰ بیمار انجام دادند دریافتند که ۴. ۵ درصد از بیماران طی دوران بستری شدن در بیمارستان، دچار زخم فشاری (یا بستر) شدند. اکثر این زخم های بستر در قسمت دنبالچه یا استخوان خاجی، کفل‌ها و پاشنه ی پا رخ داده بود. همچنین آن‌ها به این نتیجه رسیدند که از بین تقریبا ۳۰۰۰ فردی که به خاطر زخم فشاری یا بستر در بیمارستان پذیرش شدند، ۱۶. ۷ درصد از آن‌ها طی دوران بستری در بیمارستان حداقل یک بار دچار نوعی زخم بستر در بخش های مختلف بدن خود شدند. 
محققان می‌گویند: اگر بیمارانی که در بیمارستان پذیرش می‌شوند دارای بیماری های خطرزایی باشند، باید بلافاصله هشدار داده شود که اقدامات مناسبی برای کاهش خطر زخم های فشاری یا بستری و عود کردن آن‌ها صورت گیرد.

(منبع: NHS)

طب سنتی درباره درمان زخم ها چه پیشنهاداتی دارد؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ