درباره افتادگی دریچهٔ میترال چه می‌دانید؟

maryam01
اکثر افرادی که دچار افتادگی دریچهٔ میترال هستند ممکن است هیچ علائمی در آن‌ها مشاهده نشود، با این حال افرادی هم هستند که برخی از آن‌ها اغلب مواقع از علائمی مانند خستگی، ضربان شدید قلب، درد سینه، تشویش و سردردهای می‌گرنی رنج می‌کشند. سکتهٔ مغزی یکی از نادر‌ترین مشکلات افتادگی دریچهٔ قلب است. خستگی جزو شایع‌ترین عوامل این بیماری محسوب می‌شود، اگرچه دلیل این مسئله هنوز به طور کامل شناخته نشده است. بیمارانی که افتادگی دریچهٔ میترال دارند در سیستم عصبی خود دچار نوعی عدم تعادلند. همان‌طور که می‌دانید این سیستم ضربان قلب و تنفس را تنظیم می‌کند. عدم تعادل به این شکل باعث رسیدن اکسیژن ناکافی به عضلات در حین ورزش و تحرک شده و در نتیجه به خستگی می‌انجامد.

اکثر افرادی که دچار افتادگی دریچهٔ میترال هستند ممکن است هیچ علائمی در آن‌ها مشاهده نشود، با این حال افرادی هم هستند که برخی از آن‌ها اغلب مواقع از علائمی مانند خستگی، ضربان شدید قلب، درد سینه، تشویش و سردردهای می‌گرنی رنج می‌کشند. سکتهٔ مغزی یکی از نادر‌ترین مشکلات افتادگی دریچهٔ قلب است. 
خستگی جزو شایع‌ترین عوامل این بیماری محسوب می‌شود، اگرچه دلیل این مسئله هنوز به طور کامل شناخته نشده است. بیمارانی که افتادگی دریچهٔ میترال دارند در سیستم عصبی خود دچار نوعی عدم تعادلند. همان‌طور که می‌دانید این سیستم ضربان قلب و تنفس را تنظیم می‌کند. عدم تعادل به این شکل باعث رسیدن اکسیژن ناکافی به عضلات در حین ورزش و تحرک شده و در نتیجه به خستگی می‌انجامد. 
ضربان قلب یعنی تند زدن قلب یا تپش نامرتب آن. اکثر بیمارانی که افتادگی دریچهٔ میترال دارند، این مشکل قلبی برایشان خطرساز است. در مواردی بسیار نادر، نابهنجاری‌های ریتم قلب می‌تواند نشان‌دهندهٔ تپش شدید قلب بوده و به درمان و آزمایش بیشتری نیاز داشته باشد. 
درد شدید سینه هم در برخی از بیمارانی که افتادگی دریچهٔ می‌ترال دارند گزارش شده که ممکن است ادامه‌دار باشد. برخلاف آنژین، درد سینه به خاطر افتادگی دریچهٔ میترال به ندرت در حین ورزش یا بعد از آن رخ داده و در واکنش به نیتروگلیسیرین نخواهد بود. 
تشویش و دلهره، حملات ترس و افسردگی هم به افتادگی دریچهٔ میترال می‌انجامد. به مانند خستگی، این علائم به عدم تعادل سیستم عصبی مربوط می‌شود. 
سردردهای میگرنی هم در پاره‌ای موراد به خاطر افتادگی دریچهٔ میترال رخ می‌دهد. احتمالا به کنترل غیرعادی سیستم عصبی بر فشار رگ‌های خونی در مغز مربوط است. 
افتادگی دریچهٔ میترل در موارد نادری منجر به سکتهٔ مغزی شده که در افراد جوان رخ می‌دهد. در این بیماران میزان لختگی خون به خاطر وجود عناصری که باعث چسبناکی خون شده و پلاکت‌ها را شکل می‌دهند بیشتر است. 
(منبع: mayoclinic) 

 استفاده از داروهای پیشگیرانه راهکاری برای درمان نارسایی دریچه میترال قلب

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ