روش‌های ساده برای پیشگیری از دیابت بارداری

maryam01
دلایل گوناگونی وجود دارند که مراقبت‌های دوران بارداری را ضروری می‌کنند. برخی از عوارض بارداری در میانهٔ دورهٔ بارداری بروز می‌کنند و ممکن است برای فرزند و مادر عواقب خطرناکی داشته باشند.

دلایل گوناگونی وجود دارند که مراقبت‌های دوران بارداری را ضروری می‌کنند. برخی از عوارض بارداری در میانهٔ دورهٔ بارداری بروز می‌کنند و ممکن است برای فرزند و مادر عواقب خطرناکی داشته باشند. دیابت بارداری یکی از این عوارض است.
دیابت بارداری در خانم‌هایی ایجاد می‌شود که در زمان بارور شدن دچار دیابت نبودند. این مشکل معمولاً در میانهٔ بارداری، زمانی که هورمون‌ها استفادهٔ بدن از انسولین را با اختلال مواجه می‌کنند، ایجاد می‌شود. برای پیشگیری از دیابت بارداری موارد زیر را به کار ببندید:
بارداری سالمی داشته باشید: پیش از بارداری وزن خود را کنترل کنید و در مورد مشکلاتی که می‌توانند بارداری شما را با مشکل روبرو کنند، با پزشک خود مشورت کنید.
قند خون خود را به طور مرتب کنترل کنید: حداقل هر ۳ ماه یک‌بار قند خون خود را کنترل نمایید تا مطمئن شوید سطح آن زیر محدودهٔ نرمال است. رژیم غذایی مناسب و ورزش می‌توانند به شما کمک کنند تا به طور طبیعی قند خون خود را مدیریت کنید. اگر نمی‌توانید هر روز ورزش کنید، در هفته برای ۲ ساعت نیم فعالیت‌هایی را انجام دهید که موجب تحرک بیشتر شما شوند.
از یک رژیم غذایی مناسب پیروی کنید: بارداری نباید بهانه‌ای برای پرخوری شود. در واقع، در دورهٔ بارداری فقط به ۳۰۰ کالری بیشتر نیاز خواهید داشت. برای سلامت بیشتر خود و فرزند خود باید از تمامی گروه‌های غذایی بهره‌مند شوید.
به طور منظم ورزش کنید: تعریق در دورهٔ بارداری دارای چندین فایده است: به شما کمک می‌کند تا سطح گلوکوز خون را کنترل نمایید، جریان خون را افزایش می‌دهد و به رشد و فرآیند شکل‌گیری جنین کمک می‌کند.
در جستجوی درمان باشید: دیابت دورهٔ بارداری را می‌توان به کمک انسولین مدیریت کرد. انسولین سطح قند خون را در محدودهٔ نرمال نگاه‌ می‌دارد. به این ترتیب می‌توان مطمئن بود که فرزند وزن مناسبی خواهد داشت و همچنین از زایمان زودرس و سقط نیز پیش‌گیری می‌شود.
‌(منبع: webmd)

دیابت بارداری و علائم آن

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ