راه‌کارهایی برای پیش‌گیری از ضایعات پوستی ناشی از پوشک

maryam01
آیا پوست ناحیه پوشک کودک شما حساس و قرمز است؟ آیا در این قسمت از بدن او دانه‌های قرمز رنگ وجود دارد؟ در این مطلب با راهکارهایی برای جلوگیری از بروز بثورات پوشکی آشنا می‌شوید.

آیا پوست ناحیه پوشک کودک شما حساس و قرمز است؟ آیا در این قسمت از بدن او دانه‌های قرمز رنگ وجود دارد؟ در این مطلب با راهکارهایی برای جلوگیری از بروز بثورات پوشکی آشنا می‌شوید.
ناحیه پوشک کودک را تمیز و خشک نگاه دارید: پوشک کودک را در مدت زمان کوتاه‌تری تعویض کنید؛ بهترین حالت هر 3 ساعت یک‌بار است. این امر شامل شب‌ها نیز می‌شود. هر بار که برای تعویض پوشک اقدام می‌کنید، ناحیه پوشک را کاملاً تمیز و به آرامی خشک نمایید. به یاد داشته باشید که این کار باید با ملایمت انجام شود. همچنین پیش و پس از تعویض پوشک دست خود را ضدعفونی کنید.
در انتخاب محصولات دقت کنید: از محصولات دارای رایحه استفاده نکنید، زیرا این محصولات دارای مقدار زیادی مواد شیمیایی هستند. همچنین از محصولاتی که دارای الکل هستند نیز خودداری نمایید. برای شست‌شوی باسن کودک از آب گرم یا پارچه‌ی مرطوب استفاده کنید. اگر از دستمال‌های کتان استفاده می‌کنید، در شستن آن‌ها دقت کنید تا از ماده‌ی شست‌شو اثری باقی نماند.
در مورد از شیر گرفتن کودک سخت‌گیری نکنید: در هر مرحله یک غذا به کودک معرفی کنید و صبر کنید تا از عدم ایجاد دانه‌های پوستی اطمینان حاصل شود. در صورت ایجاد دانه‌های پوستی، آن غذا را برای مدتی از رژیم غذایی کودک حذف کنید. حتی پس از مصرف غذاهای جامد توسط کودک، به او شیر دهید. این امر برای سیستم ایمنی کودک مفید بوده و به کاهش احتمال ایجاد دانه‌های پوستی کمک می‌کند.
پوشک: به یاد داشته باشید که پوشک را نباید بسیار محکم ببندید. از پوشکی استفاده کنید که برای سن و وزن کودک شما مناسب است. پوشک مناسب موجب گردش هوا مناسب می‌شود. در زمان مناسب دیگر به کودک پوشک نپوشانید. گهگاه زیر او یک پلاستیک قرار داده و اجازه دهید در ناحیه پایین تنه بدون لباس بخوابد.
تسکین ناحیه پوشک: از پمادها یا پودرهای مخصوص استفاده کنید. پمادها به عنوان یک لایه‌ی محافظتی بین پوست و پوشک در پیش‌گیری از ایجاد دانه‌های پوستی مفید واقع می‌شوند. پودرها به خشک ماندن سطح پوست کمک می‌کنند. به یاد داشته باشید که در هر مرتبه از یک محصول استفاده کنید. می‌توانید پماد و پودر را یک‌ بار در میان به کار گیرید.
(منبع: (mayoclinic

نوزادمان را چگونه پوشک کنیم؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ