جلوگیری از دیابت بارداری با تغییر رژیم غذایی

maryam01
یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که ایجاد چند تغییر ساده در رژیم غذایی زنان باردار از بروز دیابت بارداری در آنها جلوگیری می‌کند.

یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که ایجاد چند تغییر ساده در رژیم غذایی زنان باردار از بروز دیابت بارداری در آنها جلوگیری می‌کند. این مطالعه که توسط محققان UCSF (دانشگاه کالیفرنیا – سان فرانسیسکو) به انجام رسیده است، نشان می‌دهد که یک ماده شیمیایی به نام سروتونین نقش بسزایی در جلوگیری از شیوع دیابت بارداری در زنان باردار ایفا می‌کند. سروتونین از یک اسید آمینه به نام تریپتوفان تولید می‌شود که به وفور در غذاهای با پروتئین بالا وجود دارد. از این رو، مصرف غذاهای با پروتئین بالا در دوران بارداری از شیوع دیابت بارداری جلوگیری خواهد کرد.
دیابت بارداری که با مقاومت به انسولین (به علت تغییرات هورمونی) همراه است، باعث افزایش سطح گلوکز یا قند خون در برخی از زنان می‌شود. عدم درمان این مشکل عوارض خطرناکی به دنبال خواهد داشت. به گفته محققان، این مطالعه رویکرد جدیدی برای جلوگیری از عوارض مرتبط با دیابت بارداری ارائه می‌کند.
سروتونین چگونه از دیابت بارداری جلوگیری می‌کند؟
بارداری تغییرات زیادی در متابولیسم بدن ایجاد می‌کند. انرژی مورد نیاز جنین با افزایش سطح مقاومت به انسولین در بدن مادر تامین می‌شود. انسولین هورمونی است که مولکول‌های گلوکز موجود در خون را به سلول‌های مولکولی انتقال می‌دهد؛ بنابراین، مقاومت به انسولین باعث می‌شود که مواد مغذی به جای مادر به جنین در حال رشد منتقل شوند. بدن مادر به این مقاومت واکنش نشان داده و با افزایش تولید سلول‌های بتای ترشح‌کننده انسولین از بالا رفتن قند خون جلوگیری می‌کند.
سروتونین، یک ماده شیمیایی است که به عنوان یک انتقال دهنده عصبی عمل می‌کند. این ماده همان عاملی است که باعث تولید سلول‌های بتا در دوران بارداری می‌شود.
(منبع: medicinenet)

دیابت بارداری و علائم آن

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ