کدام غذاها باعث ایجاد نفخ می‌شوند؟

maryam01
حتما برایتان پیش آمده که در مکان مهمی باشید و احساس نفخ کنید. نفخ عموما به سبب غذایی که می‌خورید بروز پیدا می‌کند. پس با شناسایی این غذاها می‌توانید از بروز آن جلوگیری کنید.

حتما برایتان پیش آمده که در مکان مهمی باشید و احساس نفخ کنید. نفخ عموما به سبب غذایی که می‌خورید بروز پیدا می‌کند. پس با شناسایی این غذاها می‌توانید از بروز آن جلوگیری کنید.
۱-نوشیدنی‌های گازدار: پس از کنار گذاشتن سودا و سایر نوشیدنی‌های گازدار می‌توانید از آب گازدار به عنوان یک جایگزین مناسب استفاده کنید. با تمام این اوصاف، کنار گذاشتن نوشیدنی‌های گازدار نقش بسزایی در جلوگیری از نفخ و شیوع گاز معده دارد.
۲-نمک: غذاهای پر نمک باعث افزایش گاز معده می‌شوند، اما در عین حال شما را به خوردن آب بیشتری وامی‌دارند. چیپس‌های نمکی جایگزین مناسبی برای غذاهای پر نمک هستند؛ اما اگر می‌خواهید در بهترین فرم خود باشید، از غذاهایی با نمک کمتر استفاده کنید.
۳-انواع کلم: مصرف انواع کلم به کاهش وزن طولانی مدت کمک می‌کند. اما اگر از گاز معده بیزارید، از مصرف کلم بروکلی، کلم سبز و کلم پیچ خودداری کنید! این سبزیجات حاوی قند رافینوز هستند که به عنوان یکی از عوامل شیوع نفخ معده شناخته می‌شود.
۴-آدامس: جویدن آدامس به نظر بی ضرر است؛ اما باعث تورم شکم می‌شود. دلیلش مشخص است: چون جویدن آدامس باعث ورود هوای زیادی به داخل معده می‌شود.
۵-نوشیدنی‌های ترکیبی شیرین: با اینکه نوشیدنی‌های ترکیبی شیرین مانند کولا بی ضرر به نظر می‌رسند، اما قند اضافی موجود در آنها مشکلاتی ایجاد می‌کند. فروکتوز موجود در این نوشیدنی‌ها باعث نفخ می‌شود.
۶-لبنیات: اگر از عارضه عدم تحمل لاکتوز رنج می‌برید، از مصرف محصولات لبنی بپرهیزید. این عارضه باعث افزایش گاز معده، شیوع نفخ و سایر ناراحتی‌های شکمی می‌شود.
(منبع: medicinenet)

راه‌حل‌های مناسب برای از بین بردن نفخ ناشی از خوردن لوبیا 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ