آیا به محیط خانه خود آلرژی دارید؟

مهرناز زاوه
علائم آلرژی‌های شایع در محیط داخلی خانه مشابه علائم سرماخوردگی هستند. آب‌ریزش بینی، عطسه، سرفه و درد سینوس‌ها از علائم مشترک این دو عارضه هستند.

به گزارش موسسه آلرژی بریتانیا، ۱۲ میلیون نفر از شهروندان انگلیسی در محیط خانه به عطسه و سرفه می‌افتند. ممکن است فکر کنید که این عارضه به دلیل ابتلا به تب یونجه فصلی، استنشاق گرد و غبار پنهان در زیر تخت و یا یک سرماخوردگی ساده رخ می‌دهد. متخصصان معتقدند که آلرژی خانگی علائم مشخصی دارد. از این رو، افراد می‌توانند با انجام اقدامات پیشگیرانه از حساسیت‌های خانگی جلوگیری کنند.
تب خانگی
احتملا اصطلاح تب یونجه را شنیده‌اید، اما قطعا با تب خانگی آشنایی ندارید. در ادامه شما را با ماهیت این بیماری و علائم مرتبط با آن آشنا می‌سازیم. تونی استیل که یک پزشک عمومی است، می‌گوید: «تب خانگی عارضه‌ای است که خارج از فصل شیوع تب یونجه رخ می‌دهد؛ از هر ۴ فرد انگلیسی ۱ نفر به این آلرژی مبتلا می‌شود».
بنابراین، چه اتفاقی می‌افتد که این حساسیت برای بیماران دردآور می‌شود؟ واکنش‌های آلرژیک زمانی رخ می‌دهند که سیستم ایمنی در مواجهه با یک آلرژن از بدن محافظت می‌کند. سیستم ایمنی آلرژن‌ها را به عنوان یک عامل تهدید کننده مانند عفونت در نظر می‌گیرد. وقتی که بارها و بارها در معرض یک آلرژن قرار می‌گیرید، بدن شما آنتی‌بادی‌های بیشتری برای مبارزه با آنها تولید می‌کند؛ مسئله‌ای که به بروز واکنش‌های آلرژیک منجر می‌شود. عطسه و آب‌ریزش چشم‌ها از علائم رایج تب خانگی هستند.
مکس ویسبرگ، متخصص آلرژن‌های هوایی، می‌گوید: «علائم آلرژی‌های شایع در محیط داخلی خانه مشابه علائم سرماخوردگی هستند. آب‌ریزش بینی، عطسه، سرفه و درد سینوس‌ها از علائم مشترک این دو عارضه هستند. در واقع، بسیاری از افراد فکر می‌کنند سرما خورده‌اند، در حالیکه به آلرژی مبتلا شده‌اند. بنابراین، یا تحت درمان اشتباهی قرار می‌گیرند و یا اصلا زحمت درمان به خود نمی‌دهند».
(منبع: medicinenet)

درمان طبیعی آلرژی با عسل خالص

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ