36 نفراز آنفولانزای خوکی فوت کرده اند، خود درمانی نکنید

akahmadi
معاون بهداشت وزارت بهداشت، با اعلام اینکه پیش بینی می کنیم دو استان کرمانشاه و آذربایجان شرقی نیز درگیر بیماری آنفولانزا شوند،عنوان کرد: تاکنون ۳۶ نفر بر اثر ابتلا به آنفولانزا فوت شده اند.


 الو دکتر-معاون بهداشت وزارت بهداشت، با اعلام اینکه پیش بینی می کنیم دو استان کرمانشاه و آذربایجان شرقی نیز درگیر بیماری آنفولانزا شوند،عنوان کرد: تاکنون 
۳۶ نفر بر اثر ابتلا به آنفولانزای خوکی فوت شده اند.

 به گزارش مهردکتر علی اکبر سیاری با حضور در گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما که شب گذشته روی آنتن رفت، به وضعیت بیماری آنفولانزا در کشور اشاره کرد و گفت: 

«رعایت نکات بهداشتی، بهترین راهکار پیشگیری از ابتلا به این بیماری است.»

سیاری به واکسن آنفولانزا اشاره کرد و گفت: «این واکسن جزء برنامه واکسیناسیون کشوری نبوده و نیازی نیست همه آن را تزریق کنند.»

به گفته معاون وزیر بهداشت، بهترین زمان تزریق و اثرگذاری واکسن آنفولانزا، شهریور و اوایل مهر است.

سیاری با تاکید بر اینکه وزارت بهداشت به اثرات برنامه های آموزشی برای پیشگیری از ابتلا به بیماری های واگیر، گفت:«از نظر وزارت بهداشت، برای پیگشیری از این بیماری نیازی به تعطیلی مدارس نیست و ما چنین توصیه ای نداریم. اگر دانش آموزی به این بیماری مبتلا شد، در خانه استراحت کند تا بهبودی حاصل شود.»

دکتر سیاری به علائم آنفولانزا اشاره کرد و گفت: «سرفه، سردرد، بدن درد و در مرحله بعد علائم گوارشی، از جمله علائم آنفولانزاست.»

معاون وزیر بهداشت همچنین به دو نکته مهم در ارتباط با مصرف دارو برای بهبود بیماری اشاره کرد و افزود:  «اصلا آسپرین مصرف نکنند و از مصرف خودسرانه آنتی بیوتیک بپرهیزند.»

اوبا بیان این مطلب که پیش بینی می کنیم دو استان کرمانشاه و آذربایجان شرقی در آینده در معرض آنفولانزا قرار گیرند، گزارش فوتی بر اثر ابتلا به این بیماری در همدان را تکذیب کرد و گفت: تا کنون ۳۶ نفر در کشور جان خود را بر اثر آنفولانزا از دست داده اند.

الو دکتر در مطلبی اختصاصی درباره راههای پیشگیری این بیماری با دکتر طاهره سوری متخصص بیماری های عفونی صحبت کرده بود. دکتر سوری رعایت بهداشت دست را مهمترین عامل در پیشگیری این بیمااری معرفی کرد«حواستان به بهداشت دستها باشد. با افرادی که مشکوک به بیماری هستند دست ندهید و روبوسی نکنید. حتما از ماسک استفاده کنید و وقتی از بیرون به خانه بر می گردید دستهایتان را بشویید.در بیرون از خانه به هیچ وجه به بینی ،چشمها و دهانتان دست نزنید.»

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ