دعوت مارک زوکربرگ، بنیانگذار فیس بوک به چالش دویدن+عکس

مهرناز زاوه
همه‌ی ما در آغاز سال تصمیماتی داریم. تعداد کمی از ما تصمیمات و مقاصد خود را در تمام طول سال دنبال می‌کنیم در شرایطی که بسیاری در میانه‌ی راه به خاطر کمبود انگیزه پا پس می‌کشند. اما اگر این وسط کسی پیدا شود که به شما انگیزه بدهد آن وقت داستان چه خواهد شد؟

همه‌ی ما در آغاز سال تصمیماتی داریم. تعداد کمی از ما تصمیمات و مقاصد خود را در تمام طول سال دنبال می‌کنیم در شرایطی که بسیاری در میانه‌ی راه به خاطر کمبود انگیزه پا پس می‌کشند. اما اگر این وسط کسی پیدا شود که به شما انگیزه بدهد آن وقت داستان چه خواهد شد؟ مارک زوکربرگ در چهارم ژانویه‌ی امسال٬ چالش فیزیکی خود را به همه اعلام کرد. او در پست فیسبوک خود اعلام کرد که روزانه یک مایل (حدود ۱.۶ کیلومتر) و به مدت یک سال خواهد دوید. و از سویی از مردم هم خواست تا به او ملحق شوند. نام چالش او «سال دویدن» است و یک گروه عمومی در فیسبوک درست کرده که در آن هر کسی می‌تواند درباره‌ی ماجراهای دویدن خود صحبت کرده و خود زوکربرگ هم به طور مرتب از مراتب پیشرفت خود صحبت خواهد کرد.

در اینجا پست فیسبوک او را با هم می‌خوانیم:
من برای سال ۲۰۱۶ یک چالش فیزیکی در پیش گرفته‌ام. می‌خواهم روزانه یک مایل و به مدت یک سال بدوم و دوست دارم که مردم هر چه بیشتر به من در این حرکت ملحق شوند…


اما چرا باید بدوید؟
دویدن حدود ۱ مایل در روز با سرعت متوسط، بیش از ۱۰ دقیقه طول نخواهد کشید و کاملا عملی و شدنی است. همه‌ از این مسئله آگاه هستید که دویدن، ورزشی کاملا سالم و مفید بوده و قلبتان را در وضعیت متعادل و مناسبی قرار می‌دهد و اگر هدفتان در سال جدید این است که وزن کم کنید٬ بهتر است به این چالش ملحق شوید. سوای این مسئله که دویدن خطر بیماری قلبی را کاهش می‌دهد، برای کارکرد ریه‌ها هم مفید بوده و ظرفیت تنفس را افزایش می‌دهد. از طرفی می‌تواند عضلات ریه را تقویت کرده و میزان کشش‌پذیری آنها را بالا ببرد.
(منبع: thehealthsite)

راز تمرینات ورزشی بروس لی فاش شد

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ