تعطیلی زنگ ورزش مدارس تهران

پانته آ توتونپیان
ادامه ی آلودگی هوای تهران،باعث تعطیلی زنگ ورزش مدارس تهران شد

باز هم خبر آلودگی هوای تهران،باعث نگرانی شهروندان تهرانی شده است.سازمان آموزش و پرورش کشورمان هم با توجه به ثبات روند آلودگی هوای تهران،تصمیم به تعطیلی زنگ ورزش کلیه ی مدارس تهران کرده است.سخنگوی آموزش و پرورش،مسعود ثقفی کلیه ی زنگ های ورزش را در تمامی مدارس،در تاریخ 26 و 27 بهمن ماه تعطیل اعلام کرد.

الودکتر به والدین عزیز توصیه می کند که برای پیشگیری از آسیب دیدن فرزندانتان در هوای آلوده،در رژیم غذایی آنها از مواد غذایی ای استفاده کنند که بیشتر حاوی ویتامین ای و ویتامین دی باشد.این ویتامین‌ها می‌توانند اثرات مسموم‌کننده گازهای آلاینده را خنثی کنند. ویتامین E را در روغن‌های گیاهی، گردو، بادام، زیتون، جوانه گندم، جگر و سبزیجات دارای برگ سبز می‌توانید مصرف کنید. منابع مناسب ویتامین D هم شیر، کره و زرده تخم‌مرغ هستند.

می‌توانید با تجویز متخصص، مکمل‌های ویتامین E و D را هم مصرف کنید. علاوه بر این ویتامین‌ها مصرف غذاهایی که حاوی آنتی‌اکسیدان‌های سلنیوم و بتاکاروتن اند را توصیه می کنیم. سبزیجاتی مثل طالبی، انبه، کدو تنبل، فلفل،اسفناج، کلم و زردآلو بتاکاروتن دارند. سلنیوم را هم می‌توانید در غذاهای دریایی، مرغ، نان و غلات سبوس‌دار پیدا کنید.

علاوه بر این ها فراموش نکنید که حتما هنگام خروج از منزل،حتما برای کودکانتان ماسک های فیلتر دار تهیه کنید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ