توصیه های سلامتی برای سفرهای نوروزی

پانته آ توتونپیان
در این مطلب به شما راه حل هایی می گوییم که بتوانید در طول سفرهای نوروزی تان سالم بمانید

قطعا مهم ترین دغدغه ی والدین در طول سفر،خصوصا سفرهای خارجه،حفظ سلامت کودکان است.در این مقاله ها راه کارهایی به شما می گوییم که می توانید هم مراقب سلامت و بهداشت کودکانتان باشید،و هم از خودتان در برابر بیماری ها و عوامل خطرساز حفظ کنید.

1

اگر در سفر نورزی تان قصد شنا در دریا و یا استخر هتل تان را دارید،فراموش نکنید که حتما در هنگام ورود به آب دهانتان را ببینید و سعی کنید تا جایی که امکان دارد،آب وارد دهانتان نشود.

2

قبل از هر وعده ی غذایی،یک قرص صورتی بیسموت بجوید.این قرص به عنوان پپتو بیسمول به فروش می رسد.البته قبل از آن حتما با پزشک تان مشورت کنید.طبق تحقیقات انجام شده در مجله انجمن پزشکی آمریکا،مصرف این قرص ها می تواند ریسک ابتلای مسافران به اسهال را تا 65 درصد کاهش دهد.

البته هیچ تضمین قطعی ای در این مورد وجود ندارد.پس هربار که قصد خوردن غذا داشتید،حتما از بهداشت آن اطمینان پیدا کنید.سعی کنید غذاهایی گرم هستند و گرم هم سرو می شوند مصرف کنید و میوه ها را با آب معدنی بشویید و در صورت امکان خودتان پوست میوه ها را جدا کنید.

3

خودتان را قبل از سفر در مقابل بیماری ها واکسینه کنید.حتما کودکانتان را در برابر بیماری هایی مثل سرخک، اوریون، سرخجه، آبله،دیفتری، کزاز، سیاه سرفه، فلج اطفال واکسینه کنید.

 به مقدار کافی،هم برای خودتان و هم برای فرزندانتان کرم ضد آفتاب تهیه کنید.بسته ی کمک های اولیه و کرم و پماد دور کننده ی حشرات را هم به لیست تان اضافه کنید.

اگر از داروی خاصی استفاده می کنید،حتما داروی تان را با خود ببرید.

برای جلوگیری از بیماری های انگلی ای مثل  شیستوزومیازیس،از شناکردن و راه رفتن در آب های آزاد خودداری کنید.استخر هتل ها حتما باید کلرزده باشند.

اگر در سفرتان با هر حیوانی مواجه شدید،از دست زدن به آنها اکیدا خودداری کنید.حیوانات اهلی ای مثل خرگوش،ممکن است در صورت نزدیک شدن به شما،گازتان بگیرند.اگر این اتفاق برای تان افتاد،حتما جای زخم را با آب تمییز و صابون بشویید.و در صورت امکان سریعا به پزشک مراجعه کنید.

منبع: نیویورک تایمز

چه مراقبت‌های پوستی به وقت سفر نیاز دارید؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ